تحقیقات ارتش آلمان مبنی بر فروپاشی اتحادیه اروپا در سال ۲۰۴۰

ارتش آلمان پیش‌بینی کرد اتحادیه اروپا و نظام غربی در سال ۲۰۴۰ فرو می‌پاشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز مطالعات ارتش آلمان درپی اجرای تحقیقاتی معتقد است نظام غربی در سال ۲۰۴۰ احتمالا ازبین برود و فروپاشی اتحادیه اروپا نیز بدترین حالت قابل تصور است.

نشریه اشپیگل که به نسخه‌ای از این گزارش ارتش آلمان دسترسی پیدا کرده نوشت از نظر این قوه‌ی نظامی، تجزیه و انشقاق اتحادیه اروپا و غرب طی چند دهه آینده ممکن است.

به نوشته وبگاه «پالتیکو» این گزارش که تحت عنوان «چشم‌انداز استراتژیک ۲۰۴۰» منتشر شده، در ماه فوریه سال جاری از سوی ارتش آلمان اتخاذ شد، اما تا کنون در سکوت خبری پیش رفته بود.

این گزارش ۶ سناریو برای روند پیشرفت وقایع اجتماعی و درگیری‌های بین‌المللی ارائه می‌کند که می‌تواند بر امنیت آلمان اثر بگذارد.

بدترین سناریوی ممکن که در این گزارش در نظر گرفته شده، فروپاشی اتحادیه اروپا و مجبور شدن آلمان به اجرای حالت واکنشی می‌باشد.

ارتش آلمان پیش‌بینی کرد بعد از چند دهه بی‌ثباتی، نظم جهانی از هم پاشیده، سیستم‌های ارزشی نفوذ خود را از دست داده و جهانی‌سازی متوقف می‌شود.

در این گزارش آمده است: «توسعه اتحادیه اروپا به فراموشی سپرده شده، دیگر دولت‌ها نیز آن را ترک گفته و اروپا رقابت‌پذیری جهانی خود را از دست می‌دهد. بی‌نظمی روزافزون، آشوب و جهانی در معرض جنگ فضای امنیتی آلمان و اروپا را تغییر داده است.»

در دیگر سناریو، تعداد زیادی از کشور‌های اروپای شرقی، همبستگی خود با اتحادیه را متوقف کرده و دیگر کشور‌ها نیز به بلوک شرق و مدل سیاسی روسیه خواهند پیوست.

انتهای پیام/

فروپاشی اتحادیه اروپا و نظام غربی در سال ۲۰۴۰

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار