در نشست خبری مشترک در توکیو؛

شینزو آبه: ژاپن از سیاست آمریکا در قبال کره شمالی کاملا حمایت می‌کند/ ترامپ: برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ تهدیدی برای جهان است

شینزو آبه و ترامپ بر رویکرد خود علیه کره شمالی تاکید کردند.

شینزو آبه: ژاپن از سیاست آمریکا در قبال کره شمالی کامل حمایت می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، امروز (دوشنبه) در کنفرانس خبری مشترک با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ضمن خوشامدگویی به او تأکید کرد: ترامپ و من درباره کره شمالی در توافق کامل هستیم. ژاپن از سیاست آمریکا در قبال کره شمالی مبنی بر روی میز بودن همه گزینه‌ها حمایت می‌کند.

او همچنین اعلام کرد ژاپن دارایی‌های ۳۵ سازمان و شخصیت کره شمالی را مسدود خواهد کرد و گفت: فردا درباره مسدود کردن دارایی‌های کره شمالی تصمیم خواهیم گرفت. 

نخست وزیر ژاپن در ادامه افزود: اکنون زمان فشار آوردن بر کره شمالی است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیز در این کنفرانس خبری مشترک، روابط واشنگتن و توکیو را خارق‌العاده توصیف کرد و گفت: می‌توانم بگویم تاکنون در چنین سطحی روابط مقامات آمریکا و ژاپن به یکدیگر نزدیک نبوده است.

او گفت ژاپن سرزمینی است که یک فرهنگ تاریخی، سنت و روحیه‌ای خارق‌العاده قابل توجهی دارد. او همچنین به ژاپن در موفقیتش در برگزاری انتخابات اخیر تبریک گفت.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه گفت دوره «صبر استراتژیک» در مقابل پیونگ یانگ به پایان رسیده است و مدعی شد: برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ تهدیدی برای جهان است.

 ترامپ درباره کره شمالی گفت: برخی می‌گویند که لحن من تند است، اما نگاه کنید که در ۲۵ سال گذشته با لحن آرام چه اتفاقی افتاده است. سهل‌انگاری‌های ۲۵ سال گذشته ما را به این شرایط (خطرناک) کشانده است.

او در بخشی دیگر از اظهاراتش به حادثه تیراندازی مرگبار در کلیسایی در ایالت تگزاس اشاره کرد و با تاکید بر حمایت خود از حمل آزادانه سلاح گرم گفت: آمریکایی‌ها در زمان فاجعه، با یکدیگر متحد می‌شوند. در این خصوص مسئله محدود کردن در اختیار داشتن سلاح مطرح نیست بلکه مسئله سلامت روانی عامل تیراندازی مطرح است! 

انتهای پیام/

نشست خبری ترامپ و شینزو آبه در توکیو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
هیچ کشوری در دنیا جنایتکارتر از اسراییل و امریکا نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار