معاون امور عمرانی استاندار قم:

فرودگاه قم تا دو سال دیگر به بهره برداری می رسد

معاون امور عمرانی استاندار قم گفت:پس از اخذ مجوزهای لازم و جذب سرمایه گذار، فرودگاه قم تا ۲ سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛بهشتی،معاون امور عمرانی استاندار قم  با بیان اینکه در سال 89 دولت در تفاهم با بخش خصوصی ،پروژه ی فرودگاه قم را اجرا و بخش خصوصی اقدام به فروش سهام فرودگاه کرد گفت: هیچ دستگاه دولتی مجوز فروش سهام را صادر نکرده و تنها شیوه فروش سهام از طریق بورس است که در این زمینه دولت برای صیانت از آورده های مردم در موضوع سرمایه گذاری در پروژه فرودگاه ورود پیدا کرده است.

وی افزود: در همین رابطه هیئت کارشناسی ویژه تشکیل شده است تا اشخاصی که در رابطه با فرودگاه قم اقدام به سرمایه گذاری کرده اند با ارائه مدارک سرمایه گذاری خود هرچه زودتر اقدام به تشکیل پرونده نمایند تا به موضوع سرمایه گذاری ایشان رسیدگی شود.

معاون امور عمرانی قم با اشاره به اینکه تاکنون 742 نفر به این هیئت مراجعه کرده اند و 474 نفر با ارائه اسناد سرمایه گذاری مجموعا 30میلیارد تومان پرونده تکمیل شده است از تمام سرمایه گذاران خواست تا پایان آبان ماه به هیئت کارشناسی ویژه دادگستری واقع در خیابان شهید فاطمی، ساختمان مهر ، طبقه 3 واحد 8 برای ثبت نام و ارائه مدارک سرمایه گذاری خود مراجعه نمایند تا به موضوع آورده های ایشان رسیدگی شود و سرمایه گذار جدید موظف به در نظر گرفتن این آورده ها و رسیدگی به آن می باشد.

بهشتی ساخت فرودگاه قم را با توجه به موقعیت زیارتی گردشگری و وجود منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در این منطقه حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: کارگروهی در استان با حضور استاندار، نمایندگان قم درمجلس شورای اسلامی و مدیران استان برای رفع موانع احداث فرودگاه تشکیل شده تا با تسریع در اخذ روند مجوز ها از جمله مجوز شورای عالی شهرسازی و واگذاری زمین به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و جذب سرمایه گذار به ادامه روند احداث فرودگاه سرعت ببخشد.

وی درخصوص معارضین به 2950هکتار اراضی که برای احداث فرودگاه در نظر گرفته شده گفت: سیستم قضایی در این خصوص ورود پیدا کرده و با صدور رای جامع در این رابطه موضوع معارضین مورد حل و فصل قرار می گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار قم خاطرنشان: یکی از اصلی ترین موضوعات در مجمع نمایندگان قم موضوع احداث و راه اندازی فرودگاه بوده که با پیگیری های این مجمع پرونده به کمیسیون اصل 90 ارجاع شد تا اقدامات لازم صورت بگیرد اما متاسفانه در دوره مدیریت قبلی استانداری پیگیری های لازم صورت نگرفت اما در این دوره اقدامات مفیدی صورت گرفته است.

بهشتی با بیان اینکه مسئله اخذ مجوزها تا 3 ماه آینده مرتفع خواهد شد عنوان کرد: بحث اول در موضوع فرودگاه اخذ مجوز از شورای عالی شهرسازی است و بحث دوم موضوع واگذاری زمین به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و جذب سرمایه گذار است که این موضوعات در کارگروه رفع موانع اخداث فرودگاه در حال پیگیری میباشد.

وی تاکید کرد : 1200نفر در پروژه فرودگاه سرمایه گذاری کرده اند که باید حقوق ایشان حفظ شود و این موضوع توسط هیئت کارشناسی ویژه دادگستری در حال پیگیری است.

پروژه فرودگاه بین المللی قم در ناحیه مرکزی ایران در مسیر جاده قم سلفچگان به فاصله 15 کیلومتری از شهر قم و در جنوب غربی این شهر است.

انتهای پیام/ش

بهره برداری از فرودگاه قم تا دو سال آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.