عدم انتخاب شهردار از جمله موارد تضییع حقوق شهروندی است

رئیس دادگستری لنده با اشاره به عدم انتخاب شهردار توسط شورای اسلامی گفت: با توجه به نبود شهردار و عاجز ماندن شورا از انتخاب یکی از حقوق اصلی شهروندان لنده‌ای تضییع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ عبدالله سعادتیان در جلسه صیانت از حقوق شهروندی که با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار گردید در پاسخ به سئوالات مطرح شده در جلسه اظهار داشت: رعایت قانون خود مهمترین حقوق شهروندی بوده که از سوی مسؤولان و مردم با جدیت باید انجام شود.

وی افزود: تلاش ما در جهت راه‌اندازی و استقرار یگان‌های مورد نیاز شهرستان بوده و در این خصوص پیگیری‌های لازم از سوی دستکاه قضایی انجام و مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

رئیس دادگستری شهرستان لنده تصریح کرد: یکی از مواردی که در راستای حقوق شهروندی مورد پیگیری شده بحث استقرار دایره تشخیص هویت بوده که امیدواریم در آینده نزدیک شاهدراه‌اندازی این دایره از سوی مراجع انتظامی و ارائه خدمات مورد نیاز به شهروندان باشیم.

سعادتیان در ادامه با اشاره به عدم انتخاب شهردار لنده اشاره کرد و یادآور شد: در بحث حقوق شهروندی همه وظایف و مسرولیت‌هایی که بر عهده مسؤولان قرار گرفته از حقوق شهروندی بوده و انتخاب شهردار هم یکی از مسؤولیت‌های شورای اسلامی بوده که متأسفانه تاکنون انجام نشده است.

وی خاطر نشان کرد: عدم انتخاب شهردار به منزله تضییع حقوق شهروندی بوده و با توجه به همین امر می‌توان گفت: عدم و وجود شورای اسلامی شهر لنده یکسان به نظر می‌رسد.

بالاترین مسؤول قضایی شهرستان لنده در ادامه به ضرورت حفظ بیت‌المال اشاره و ادامه داد: حفظ حقوق و بیت‌المال از مصادیق اصلی حقوق شهروندی بوده که مسؤولان در استفاده از امکانات و انجام وظایف باید به آن توجه داشته باشند.

انتهای پیام/غ

حفظ بیت المال از مصادیق حقوق شهروندی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.