هشدار سازمان ملل درباره افزایش حملات هدفمند علیه پیروان مذاهب مختلف در افغانستان

سازمان ملل درباره افزایش حملات هدفمند در افغانستان که عموما علیه شیعیان اتفاق می‌افتد، هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  رویترز؛ سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود به بررسی حملات تروریستی دو سال اخیر در افغانستان پرداخته و شمار قربانیان حملات مذهبی را به طرز نگران کننده ای، بالا توصیف کرده است.

در گزارش سازمان ملل آمده است بیشتر قربانیان حملات هدفمند مذهبی، شیعیان افغانستان هستند. در دو سال اخیر بیش از ۵۰ حمله تروریستی خونین در افغانستان بوقوع پیوسته که ۸۵۰ قربانی برجای گذاشته است. از این تعداد، ۲۷۳ نفر جان خود را از دست داده اند. آمار‌های به دست آمده در این دو سال تقریبا دو برابر تمام ۷ سال پیش از آن بوده است.

آخرین حمله تروریستی در افغانستان چند هفته پیش و در دو مسجد شیعیان، یکی در کابل و دیگری در مرکز ولایت غور، اتفاق افتادند که دست کم ۷۲ کشته برجا گذاشتند.

گروه‌های تروریستی مسئولیت این دو حمله و دیگر حملاتی که در ماه‌های اخیر در گوشه و کنار افغانستان رخ داده را برعهده گرفتند.

چنین خشونت‌های فرقه‌ای به ندرت در مناطق سنی‌نشین افغانستان روی می‌دهد؛ اما از سال ۲۰۱۵ تروریست‌های افراطی تلاش می‌کنند با کشتن شیعیان ترس و وحشت را بر کشور حکمفرما کنند.

اقلیت شیعه در افغانستان دولت مرکزی را به بی توجهی نسبت به نیاز‌های خود متهم می‌کنند. نمایندگان سازمان ملل در افغانستان از دولت این کشور خواسته اند امنیت شهروندان غیرنظامی و محل عبادت آن‌ها را تامین کند.

انتهای پیام/

افزایش حمله‌های تروریستی علیه شیعیان در افغانستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار