قاچاق ماهانه حدود 100 میلیون لیتر سوخت از سیستان و بلوچستان

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: براساس برآوردها، حدود 100 میلیون لیتر سوخت در هر ماه به صورت غیرقانونی و قاچاق از استان به خارج از کشور منتقل می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  علی اصغر میرشکاری گفت: برای جلوگیری از قاچاق سوخت به هر میزان که سوخت مورد نیاز کشورهای همجوار را تامین کنیم از این 100 میلیون لیتر قاچاق سوخت کاسته خواهد شد.

وی افود: برای مبارزه با قاچاق سوخت 2 اصل اقدامات ایجابی و سلبی باید مورد توجه قرار گیرد.


وی ادامه داد: در بحث مبارزه با قاچاق سوخت باید برای کنترل مبادی ورودی به استان و فروش سوخت به مرزنشینان تا شعاع 20 کیلومتر برنامه ریزی شود.


وی با اشاره به اجرای طرح های زیادی در استان به عنوان پایلوت در زمینه فروش سوخت از جمله طرح نصب GPS ، افزود: با اجرای این طرح بر روی هشت هزار خودروی سبک و کامیون حدود 6 میلیون لیتر نفت گاز در ماه صرفه جویی شد.


معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس مصوبات، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ملزم به فروش ماهیانه 100 میلیون لیتر سوخت به مرزنشینان تا شعاع 20 کیلومتر است.


وی با بیان اینکه موضوع صادرات سوخت براساس فرمول های وزارت نفت باید انجام شود، بیان کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ملزم به خرده فروشی در محل بازارچه های مرزی به قیمت فوب خلیج فارس است که هم اینک از 12 بازارچه مصوب تنها در یک بازارچه این طرح انجام می شود.


وی با اشاره به جایگاه ترانزیتی سیستان و بلوچستان در منطقه گفت: از آنجایی که ایجاد جایگاههای کوچک فروش سوخت در مسیر چابهار – میلک اجتناب ناپذیر است بر این اساس ضروری است شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی باید اقدامات لازم را برای ایجاد 16 جایگاه فروش سوخت در این مسیر انجام دهد.

انتهای پیام/گ

قاچاق سوخت در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار