معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران پیشرفت فیزیکی عملیات مهار و کنترل فوران چاه شماره 147 رگ سفید – 2 را مورد بازدید قرار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن پاک نژاد، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که چند ساعت بعد از وقوع این حادثه در 7 آبان ماه عازم منطقه شده و چند روز کاری را در کنار مدیران عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ملی حفاری و متخصصان و کارشناسان صاحب نظر در زمینه مهار و کنترل فوران و ایمن سازی چاه شماره 147 رگ سفید – 2 سپری کرده بود، امروز (16 آبان ماه )در بازدید میدانی از این موقعیت، اقدامات به عمل آمده در راستای فراهم آوردن مقدمات عملیات مهار به روش های بستن چاه از دهانه و ورود به چاه از عمق را تحسین برانگیز توصیف کرد.

وی با قدردانی از تلاش های مدیران و متخصصان 2 شرکت و تیم های تخصصی مهار فوران اعم از عملیات حفاری، فنی و مهندسی و پشتیبانی و سایر بخش های مرتبط بیان داشت: پیشرفت کار متناسب با برنامه ریزی و جدول زمانبندی با رعایت استانداردها، نکات ایمنی و اهتمام ویژه نسبت به سلامت مجموعه کارکنان که مورد تاکید وزیر نفت و شرکت ملی نفت ایران است، پیگیری و عینیت یافته است.

پاک نژاد ضمن تاکید مجدد بر ضرورت رعایت کامل الزامات و ضوابط ایمنی، بر شتاب بخشیدن به اجرای عملیات مهار و ایمن سازی چاه بر اساس طراحی مهندسی و فنی و تخصصی را تاکید کرد.

در جریان این بازدید که بیژن عالیپور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و سپهر سپهری، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ملی حفاری ایران حضور داشتند، مسعود حیدری فرمانده میدان و نماینده تام الاختیار شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در مهار فوران چاه 147 رگ سفید و مهران مکوندی فرمانده عملیات مهار و کنترل فوران چاه 147 رگ سفید در شرکت ملی حفاری ایران به تفصیل درباره کمیت و کیفیت فعالیت های صورت گرفته در این ارتباط توضیح دادند.

احداث و آبگیری استخر 130 هزار بشکه ای، شبکه تامین آب مورد نیاز برای خنک کردن محوطه و پاکسازی دهانه و پیرامون چاه، احداث 2 لوکیشن برای استقرار دکل های حفاری به منظور حفر چاه های امدادی، آماده سازی 2 دکل حفاری و همچنین تجهیزات ویژه مهار فوران برای انتقال به موقعیت چاه، ایجاد اردوگاه برای اسکان نیروهای اعزامی و احداث راه های دسترسی به چاه از جمله اقدامات به عمل آمده در یک هفته اخیر است.

انتهای پیام/گ

بازدید معاون شرکت ملی نفت ایران از موقعیت چاه 147 رگ سفید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.