کاهش بهای نفت در پی تشدید تنش‌ها در خاورمیانه

در پی تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، بهای طلای سیاه با کاهش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، بهای نفت پس از آنکه در معاملات پیشین به بالاترین سطح در دو سال گذشته رسیده بود، امروز (چهارشنبه) با کاهش همراه بود. البته افزایش تقاضای نفت در چین باعث شد بهای نفت کاهش زیادی را متحمل نشود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 8 سنت کاهش (معادل 0.1 درصد)، به 63 دلار و 61 سنت در هر بشکه رسید. با وجود این کاهش، بهای نفت همچنان در بالاترین سطح در دو سال و نیم پیش معامله شد.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 14 سنت کاهش (معادل 0.2 درصد)، 57 دلار و 6 سنت در هر بشکه معامله شد. نفت شاخص آمریکا هم با وجود کاهشی که متحمل شد همچنان در بالاترین سطح از ژوئیه 2015 قرار داشت.

داده های تجاری چین نشان داد واردات نفت خام این کشور با افزایش همراه بوده است. این در حالیست که کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه پیشتر موافقت کردند که تولید روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 کاهش دهند.

همچنین افزایش سطح تولید در آمریکا باعث اشباع بیشتر بازار شده است. سطح تولید نفت آمریکا از اواسط سال 2016 با 13 درصد افزایش به 9.6 میلیون بشکه نفت در روز رسیده است. علاوه بر افزایش ذخایر نفتی و افزایش تقاضا، کارشناسان اعلام کردند بازار نفت همچنان از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه نگران است.

یک کارشناس حوزه نفت اعلام کرد: «استعفای سعد حریری، نخست وزیر لبنان از جمله این تنش‌ها است و پرتاب موشک از سوی گروه های انصارالله به سمت ریاض عربستان احتمال تشدید درگیری های منطقه ای را بیشتر کرده است.»

ائتلاف نظامی عربستان در واکنش به حمله موشکی نیروهای یمنی به سمت ریاض همه گذرگاه های هوایی، دریایی و زمینی یمن را مسدود کرد. عربستان سعودی روز یکشنبه مدعی شد که ایران به دلیل تجهیز نیروهای انصارالله مسئول پرتاب این موشک به سمت ریاض است.

حمله موشکی نیروهای یمنی در حالی رخ داد که عربستان سعودی از 6 فروردین 1394 به منظور بازگرداندن قدرت به منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و تضعیف جنبش انصار الله، این کشور را هدف حملات هوایی قرار داده است.


انتهای پیام/

بهای نفت کاهش یافت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار