کارشناس انرژی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

استفاده بیش از 18 میلیون دستگاه کولرآبی در تابستان

یک کارشناس انرژی گفت: هم اکنون، بیش از 18 میلیون دستگاه کولر آبی در کشور در فصل تابستان مورد استفاده قرار میگیرد.

سهم  اصلی سیستم های سرمایش در افزایش نقطه پیکعلی احمدی کارشناس انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هم اکنون، بیش از 18 میلیون دستگاه کولر آبی در کشور در فصل تابستان مورد استفاده قرار می گیرد که مجموع ساعت کارکرد آنها در طول سال نزدیک به 1500 تا 2000 ساعت است.

وی افزود: طبق آخرین آمار سال 90، 2 و ملیون و 500 هزار کولر گازی وجود دارد که پیش بینی می شود هم اکنون، این رقم به حدود 5 میلیون رسیده باشد. 

 احمدی تصریح کرد: ظرفیت تولید برق کشور به صورت اسمی 73 هزارو ظرفیت واقعی 63 هزار مگاوات است.امسال پیک مصرف برق 55 هزار مگاوات، که از این رقم، 18 هزار مگاوات آن برای بخش سرمایش است درحالیکه در فصل زمستان با خارج شدن از مدار، میزان مصرف  به 25 هزار مگاوات می رسد بنابراین نیاز به راهکارهایی برای بهینه سازی مصرف در بخش تجهیزات سرمایشی وجود دارد.

این کارشناس انرژی با بیان اینکه پیک مصرف درسال گذشته، 53 هزار مگاوات بود که امسال این رقم به 55 هزار مگاوات رسیده است یادآورشد:  در چند ماه اخیر،  نیروگاه جدید در حوزه انرژی با ظرفیت 10، 20، 100 مگاوات ساخته شده است ، درحالیکه افزایش  مصرف سالیانه 1000 تا 3000 مگاوات در سال است بنابران باید نگاه ویژه ای به مدیریت مصرف داشته باشیم.

 احمدی در پایان گفت :دولت می تواند با تسهیل و سیاست گذاری در حمایت از سیستم های سرمایشی کم مصرف، زمینه برای کاهش مصرف برق فراهم کند و از فشار زیاد بر شبکه برق بکاهد.

انتهای پیام/

امسال پیک مصرف برق 55 هزار مگاوات است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار