سینما در هفته‌ای که گذشت؛

از منهدم کردن سی دی های قاچاق تا انتخاب رئیس انجمن صنفی دستیاران کارگردان

سینمای ایران در هفته سوم آبان 96 رویدادهایی را پشت سر گذاشت که مرور آنها خالی از لطف نیست.

از منهدم کردن سی دی های قاچاق تا انتخاب رییس انجمن صنفی دستیاران کارگردانبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌ گذشته سینمای کشورمان اخبار و رویدادهایی را از سر گذراند. که در اینجا به اختصار به برخی از این رویدادها اشاره می‌کنیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان امور سینمایی همراه با مدیران سازمان سینمایی سه‌شنبه 16 آبان ماه از محل موزه سینما و فیلمخانه ملی ایران بازدید کردند.

در این بازدید علیرضا قاسم خان مدیرعامل موزه سینما درباره بخش‌های مختلف موزه توضیحاتی داد و لادن طاهری مدیر فیلمخانه ملی ایران نیز درباره مراحل ساخت و آماده‌سازی آن گزارشی ارائه کرد.


موافقت شورای ساخت با دو فیلم‌نامه

فیلم‌نامه‌های «بهت» به تهیه‌کنندگی محمد نشاط و کارگردانی و نویسندگی عباس رافعی در ژانر اجتماعی و «سایه هما» به تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت کشیان، کارگردانی و نویسندگی آزاد جعفریان در ژانر اجتماعی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

 

اکران خصوصی فیلم هجوم برگزار شد

مراسم اکران خصوصی فیلم «هجوم» ساخته شهرام مکری، شامگاه دوشنبه پانزدهم آبان در پردیس چارسو برگزار شد. این صد و هشتاد و دومین آیین اکران فیلم‌های هنر و تجربه بود.

 

بیش از 11 میلیون سی دی و دی وی دی غیرمجاز در تهران منهدم شد

دوشنبه 15 آبان ماه در مراسم طرح سراسری برخورد با متخلفان، تولید و توزیع‌کنندگان غیرمجاز آثار فرهنگی بیش از 11 میلیون سی دی و دی وی دی که طی چند وقت اخیر کشف و ضبط شده بود، با حضور مهدی یزدانی دبیر کل ستاد صیانت از آثار سینمایی و سمعی و بصری و جمعی از مدیران فرهنگی، هنرمندان و فرماندهان نیروی انتظامی منهدم شد.

 

رئیس انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما انتخاب شد

در اولین جلسه رسمی هیئت مدیره و بازرس جدید انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما که پس از مجمع عمومی این تشکل برگزار شد، انتخابات داخلی صورت گرفت و مریم هژیروند به عنوان رئیس، رضا سخایی نایب رئیس، کاوه صباغ‌زاده خزانه‌دار و احد صادقی به عنوان دبیر و سخنگوی انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما انتخاب شدند.


نشست مشترک ابراهیم داروغه‌زاده و محمد حمزه‌زاده برگزار شد

ابراهیم داروغه‌زاده معاون نظارت و ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در نشست مشترکی با محمد حمزه‌زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری و جمعی از مدیران سینمایی حوزه به گفتگو نشست.

در این نشست در خصوص موضوعات مهم سینمای ایران از جمله «سازوکارها و ملاحظات در اکران فیلم‌های خارجی»، «درجه‌بندی سنی مخاطبان»، «جشنواره فیلم فجر»، «چشم‌انداز تولیدات سینمایی کشور و حوزه»، «نتایج پروژه‌ ریتینگ» و نیز «چالش‌های محتوایی سینمای ایران» بحث و تبادل نظر شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار