ذوالفقارنسب: نا آگاهی مسئولان تیم ملی جوانان از شرایط صعود ضعف بزرگی است

مشاور وزیر ورزش و جوانان گفت: مدیریت و کادرفنی تیم ملی جوانان نمی دانستند 5 تیم برتر دوم مسابقات در چه صورتی صعود می کنند که این ضعف بزرگی است.

بیژن ذوالفقارنسب در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره ناکامی تیم ملی فوتبال جوانان ایران از صعود به مسابقات زیر 19 سال قهرمانی آسیا بیان کرد: ناکامی اخیر تیم های ملی جوانان و امید در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا و موفقیت تیم نوجوانان در جام جهانی را دلیلی بر پسرفت یا پیشرفت فوتبال ایران در رده پایه نمی دانم. فوتبال ایران ظرفیت و پتانسیل مناسبی دارد اما این امر باید  به خوبی مدیریت و هدایت شود. باید برای استفاده از توانمندی هایمان برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم. در همین ناکامی اخیر تیم ملی جوانان، نا آگاهی کادرفنی و مسئولان تیم از جدول مسابقات و نوع انتخاب تیم ها برای حضور در مرحله نهایی رقابت های زیر 19 سال آسیا نقش ویژه ای داشت.

او ادامه داد: متاسفانه مدیریت و کادرفنی تیم ملی جوانان نمی دانستند 5 تیم برتر دوم مسابقات در چه صورتی صعود می کنند که این ضعف بزرگی است. آن ها تنها دنبال برگزاری تمرینات و اردوهای آماده سازی بودند و ملی پوشان  جوان ما در اردن هم بازی های ضعیفی ارائه کردند. اگر کادرفنی و سرپرست تیم از شرایط صعود آگاه بودند در بازی با اردن و سوریه برای برد به زمین می رفتند تا تیم ملی جوانان به همین راحتی از صعود بازنماند.

جوانان ایران با خفت در صعود به رقابت های آسیایی ناکام ماندند

ذوالفقارنسب خاطرنشان کرد: نمی دانم درباره این ناآگاهی چه بگویم. نوجوانان ما با اقتدار کامل در رقابت های جهانی شرکت کردند اما تیم جوانانمان با خفت و ضعف حتی نمی تواند به جمع 16 تیم برتر آسیا صعود کند. شاید هم دست کم گرفتن حریفان منجر به ناکامی شد. نمی توانیم بگوییم فوتبال ایران پسرفت کرده است چراکه حدود 2 هفته پیش به دلیل عملکرد درخشان نوجوانان تعاریف زیادی شنیدیم. به نظر من فدراسیون فوتبال باید یک فرد مطلع به قوانین و شرایط صعود را در کنار مربیان تیم ملی جوانان قرار می داد تا با این وضعیت عجیب مواجه نشویم. به هر حال یک ضعف عمومی در این تیم حاکم بود.

پورغلامی تخصص فعالیت در تیم های پایه را ندارد

پیشکسوت فوتبال کشورمان درمورد ارزیابی اش از انتخاب فرهاد پورغلامی به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان با وجود بیرون ماندن افرادی مانند علی دوستی مهر که سابقه زیادی در فوتبال پایه دارند، تصریح کرد: از فرآیند انتخاب مربی تیم ملی جوانان اطلاع کافی ندارم اما فکر نمی کنم فرهاد پورغلامی به راحتی و یک شبه سرمربی تیم ملی جوانان شده باشد. البته باید به شکل ویژه ای به بحث انتخاب مربیان پایه بپردازیم. افرادی مانند علی دوستی مهر سال ها در تیم های پایه کار کرده اند و از این لحاظ تجربه بالایی دارند اما آن ها در حال حاضر فعالیتی ندارند.

او ادامه داد: در کمیته فنی فدراسیون فوتبال افراد بادانشی حضور دارند و آن ها از میان گزینه های موجود برای سرمربیگری تیم های پایه باید بهترین نفر را انتخاب کنند. این کار  هم نبایست به سادگی انجام شود. فرهاد پورغلامی فوتبالیست خوبی بوده است که شخصیت خوبی هم دارد اما این امر برای انتخاب او به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان کافی نیست. شاید پورغلامی تخصص کار در فوتبال پایه را ندارد اما مربیانی مانند اکبر محمدی، علی دوستی مهر، عباس چمنیان و حمید علیدوستی در این زمینه متخصص هستند و راحت تر می توانند در تیم ملی جوانان کار کنند.  از آنجاییکه اطلاعی از دلیل مسئولان کمیته فنی و جوانان فدراسیون برای انتخاب پورغلامی ندارم، ترجیح می دهم در مورد این موضوع بیشتر صحبت نکنم.

مشاور وزیر ورزش و جوانان درباره واکنش فدراسیون فوتبال به ناکامی تیم ملی جوانان گفت: با توجه به شناختی که از مسئولان فدراسیون دارم مطمئنم آن ها به این موضوع واکنش نشان می دهند چراکه از همین حالا باید تمام تمرکز فدراسیون فوتبال به صعود تیم امید به المپیک 2020 معطوف شود. در این میان انتظار می رفت تیم جوانانی که در جام جهانی شرکت کرد در رقابت های مقدماتی زیر 23 سال آسیا نتایج خوبی بگیرد و برای حضور در بازی های آسیایی تقویت شود اما متاسفانه آن تیم هم ناکام ماند تا شیرازه اش از هم بپاشد. باید فدراسیون فوتبال هرچه سریع تر کادرفنی تیم امید را انتخاب کند تا با برگزاری اردوهای آماده سازی و بازی های تدارکاتی خوب این تیم باقدرت در بازی های آسیایی جاکارتا اندونزی شرکت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار