شاهزادگان سعودی دارایی‌هایشان را از عربستان خارج می‌کنند

در پی تحولات اخیر در عربستان، ثروتمندان و شاهزادگان سعودی از ترس مسدود شدن دارایی‌هایشان، آن‌ها را از کشور خارج می‌کنند.

شاهزادگان سعودی دارایی‌هایشان را از عربستان خارج می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه اینترنتی الاخبار لبنان، با توجه به اینکه توفان بازداشت‌ها در کشور عربستان سعودی به راه افتاده است، وحشت و نگرانی‌های شدید ثروتمندان عربستان سعودی، به ویژه بازرگانان و شاهزادگان از اینکه مبارزه با فساد به سرقت مسلحانه و چپاول اموال بخش خصوصی و مایملک مردم بیانجامد، افزایش یافته است.

خبرگزاری اقتصادی بلومبرگ دیروز در گزارشی اعلام کرد شماری از ثروتمندان سعودی تلاش می‌کنند سپرده‌های خود را به خارج از عربستان سعودی منتقل کنند؛ زیرا در این برهه از زمان انتظار می‌رود بازداشت‌ها افزایش یابد به طوری که سعود المعجب، دادستان کل سعودی، درباره آن گفت: «این‌ها تنها مرحله اول بازداشت‌ها به شمار می‌رود».

این خبرگزاری به نقل از شش منبع آگاه اعلام کرد: شماری از بازرگانان و شاهزادگان با بانک‌ها و شرکت‌های بیمه و مدیران سرمایه گذار و مشاوران اقتصادی در حال مذاکره هستند تا پول نقد و سرمایه‌های خود را از عربستان سعودی و کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس به خارج منتقل کنند؛ زیرا نگران بلوکه شدن این اموال هستند.

این اقدام سرمایه داران و شاهزادگان سعودی زمانی قوت گرفت که رژیم سعودی بیش از ۱۷۰۰ حساب بانکی را بلوکه کرد. این حساب‌ها متعلق به افرادی است که در حال حاضر بازداشت و با اتهام فساد مالی در حال بازجویی هستند. این اقدام رژیم سعودی تاثیر منفی خود را بر سند‌های مهم مالی که با دلار در بازار‌های مالی جهانی حضور داشت گذاشته و به کاهش ارزش ریال سعودی در برابر دلار آمریکا منجر شده است.

همچنین شاخص اکثر سهام‌های بورس سعودی و شرکت‌های تجاری بخش خصوصی نیز کاهش یافته است، زیرا سرمایه‌گذاران از اینکه اقدامات محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، به هرج و مرج در کشور عربستان بیانجامد نگرانند؛ کشوری که هم اکنون در باتلاق جنگ با یمن نیز گرفتار است.

 

انتهای پیام/

خارج کردن دارایی‌های شاهزادگان سعودی از عربستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار