مقام کرد: اقلیم کردستان عراق در روابط خود با آمریکا بازنگری خواهد کرد

یک مقام حزبی در کردستان عراق گفت آمریکا در ارتباط با مسئله همه‌پرسی، دولت این منطقه را تحقیر کرد و این منطقه در روابط خود با واشنگتن بازنگری خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی السومریه نیوز، محمد بازیانی، یک مقام حزبی در کردستان عراق گفت آمریکا در ارتباط با مسئله همه پرسی، دولت این منطقه را خوار و تحقیر کرد و این منطقه در روابط خود با واشنگتن بازنگری خواهد کرد.

محمد بازیانی، دبیر کل جنبش اصلاح و توسعه روز گذشته اعلام کرد آمریکا منطقه کردستان را پس از برگزاری همه پرسی جدایی در سپتامبر گذشته خوار و ذلیل کرد.

وی افزود همه احزاب سیاسی کرد قصد دارند در روابطشان با واشنگتن بازنگری کنند.

بازیانی در گفتگو با السومریه نیوز افزود همه احزاب کردستان در صدد بررسی موضع دوگانه آمریکا در قبال مسأله ملت کردی هستند.
وی افزود بازنگری در روابط با آمریکا در این مرحله ضروری است. آمریکایی ها این بار هم کردها را خوار و تحقیر کردند. این عادت آمریکایی ها است.

بازیانی تاکید کرد دولت اقلیم کردستان زمانی که قرارداد نفتی با روسیه امضاء کرد مرتکب اشتباه شد. این قرارداد با روسیه به زیان شرکت‌های آمریکایی و غربی خواهد بود و پیامدهای سیاسی و اقتصادی خواهد داشت.

این مقام کرد بر ضرورت وحدت صفوف و همبستگی داخلی کردها در این منطقه برای عبور از مرحله کنونی تأکید کرد. وی برقراری روابط سالم و متعادل با همه طرف‌های بین المللی را با اهمیت دانست.

این مسئول حزبی کرد گفت آینده روابط میان اربیل و بغداد نباید براساس قاعده غالب و مغلوب باشد بلکه باید بر مبنای تفاهم باشد زیرا بازنده در نهایت ملت عراق است.

انتهای پیام/

انتقاد مسئول کرد از نقش آمریکا در همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار