معاون مهندسی و تجهیز بنادر خبرداد:

برگزاری مناقصه فاز 3 بندر شهید رجایی تا سه ماه آینده/ اولین دوره آموزشی طراحی بنادر برگزار شد

معاون مهندسی و تجهیز بنادر گفت: مناقصه فاز 3 بندر شهید رجایی تا سه آینده برگزار می شود.

به گزارشبرگزاری مناقصه فاز 3 بندر شهید رجایی تا سه ماه آینده/ اولین دوره آموزشی طراحی بنادر برگزار شد خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا الهیار معاون مهندسی و تجهیز بنادر در نخستین دوره آموزشی طراحی بنادر، مدیریت توسعه بنادر که با همکاری دانشگاه دلف هلند و سازمان بنادر برگزار شد اظهار کرد:  این دوره یکی از چهار دوره آموزشی پیش بینی شده در قالب برنامه های آموزشی تخصصی کوتاه مدت و بلند مدت با حضور اساتید برجسته و 30 نفر از کارشناسان تخصصی برگزار شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون، 35 جزیره فاقد سکونت در کشور وجود دارد گفت: وجود این میزان سهم از تجارت بین الملل مطلوب نیست و باید بتوان با این حجم گسترده سواحل و دسترسی به آبهای آزاد بتوانیم سهم خود از تجارت بین الملل را افزایش دهیم.

اللهیار اظهار کرد: باتوجه به ارتباط خوب بنادر و دانشگاه باید زمینه های زیرساختی دریایی در جهت تأمین و رشد بنادر به  کار گرفته شود.

معاون مهندسی و تجهیز بنادر با بیان اینکه موضوعات طراحی بنادر به طور مداوم در حال رشد است افزود: باید بتوان با حداقل هزینه و تعیین کاربری ها تسهیلات ترافیکی را در حوزه سواحل ایجاد کرد.

معاون مهندسی و تجهیز بنادر در خصوص برگزاری این دوره های آموزشی گفت: کشور مان کشوری ساحلی است که هم اکنون 5هزار و 800 ساحل در جنوب کشور دارد که باید بتوانیم از ظرفیت های آن در جهت رشد و توسعه استفاده کنیم.

الهیاری با اشاره به بندر شهید رجایی که به عنوان بزرگترین بندر اراضی کشور به شمار می رود اظهار کرد: باتوجه به اینکه بندر شهید رجایی یکی از بزرگترین بنادر کشور به شمار می رود باید بتوانیم اقدامات لازم را جهت تسهیل ترافیک به کارگیریم.

وی در ادامه این مراسم در جمع خبرنگاران از برگزاری مناقصه فاز سوم بندر شهید رجایی تا سه ماه آینده خبر دادو گفت: فراخوان این مناقصه داده شده وهم اکنون، در مرحله بررسی اسناد و قراردادهای شرکت کنندگان هستیم و امیدواریم ظرف سه ماه آینده این مناقصه برگزار شود.

به گفته اللهیار، شناوری در حوزه بندری با ظرفیت جابه جایی 18هزار و 400 کیلو برای ورود بندر شهید رجایی در حال آماده سازی است.

همکاری گسترده بین سازمان بنادر و دانشگاه امیرکبیر در جهت توسعه آموزش بندری

در ادامه این مراسم کریمی رییس دانشکده مدیریت صنایع دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه تفاهم نامه جامع بین سازمان بنادر و دانشگاه امیرکبیر منعقد شده است گفت: این تفاهم نامه جامع، دربرگیرنده تمامی محورهای این دو حوزه است.

وی در ادامه افزود: با انعقاد این تفاهم نامه می توانیم با ایجاد بستری مناسب روابط و فعالیت های یکدیگر را در کوتاه مدت و بلند مدت تحکیم کنیم.

رییس دانشکده مدیریت صنایع دانشگاه امیرکبیر  تصریح کرد: این دانشگاه طی مدت اخیر در جهت جذب دانشجویان گام های بلندی برداشته و  هم  اکنون  250 دانشجو مشغول تحصیل هستند.

کریمی با بیان اینکه این دانشگاه با کشور های آلمان، هلند، اتریش، ایتالیا و سایر کشورها در حوزه بندری ارتباط دارد یادآورشد: مدیران بنادر جایگاه آموزش را به خوبی درک کرده اند و این موضوع را می توان در جهت رشد آموزشی بسیار موثر دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار