رییس اتاق بازرگانی تهران خبرداد:

۲۰۰ هیات تجاری در دو سال اخیر وارد کشور شدند/ توافق نامه تجاری ایران و اوراسیا در مراحل نهایی

خوانساری گفت: بعد از برجام، بیش از ۲۰۰ هیات تجاری، اقتصادی برای همکاری اقتصادی وارد کشور شدند.

به گزارش۲۰۰ هیات تجاری در ۲ سال اخیر وارد کشور شدند خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران در نشست فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی تهران با هیات تجاری کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتحادیه اروپا اظهار کرد: بعد از توافق برجام، بیش از ۲۰۰ هیات تجاری، اقتصادی برای همکاری اقتصادی وارد کشور شدند که بخش زیادی از این هیات‌ها اروپایی و مابقی از آسیا، آفریقا بوده اند.

به گفته این مقام مسوول، کشور ایران با توجه به موقعیت ویژه، از پتانسیل مناسبی برای سرمایه گذاری هیات اروپایی برخوردار است.

خوانساری با توجه به اینکه هنوز در برخی از اقلام کشاورزی وارد کننده هستیم ادامه داد: سالانه بخش قابل توجه محصولات کشاورزی معادل۱۰۰ میلیون تن صادر می شود.

وی تصریح کرد: حجم تجارت ایران و اروپا پس از توافق هسته‌ای 60 درصد افزایش یافته و می‌توان این حجم را هم افزایش داد.

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه همکاری هایی در خصوص صنایع غذایی برای توسعه همکاری با اتحادیه اروپا انجام شده است یادآورشد: در دو سال اخیر دفتری به عنوان دفتر سرمایه گذاری که تامین نیاز داخلی و خارجی در اتاق بازرگانی ایجاد شده است.

توافق نامه تجاری ایران و اوراسیا در مراحل نهایی

در ادامه این برنامه، علی اکبر مهرفرد قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: جمعیت شهری جهان روز به روز در حال توسعه است و هم اکنون، حدود نیمی از جمعیت جهان در شهر‌ها زندگی می‌کنند و پیش بینی می‌شود که این روند ادامه یابد و همواره تقاضا برای غذا و به خصوص غذای سالم در دنیا رو به رشد باشد.

وی با اشاره به اینکه تعرفه‌ی صادرات کالا‌های ایرانی در بالاترین سطح قرار دارد بیان کرد: از اتحادیه اروپا درخواست داریم تا تعرفه‌های صادرات را کاهش دهند تا ایران در شرایط برابر با دیگر کشور‌ها به رقابت بپردازد.

مهرفرد در خصوص اینکه موانع بانکی یکی از عواملی است که تجار ایرانی را برای گسترش همکاری دچار مشکل کرده گفت: مشکلات بانکی تاثیر مستقیم بر افزایش هزینه‌های سرمایه گذاران و تجار ایرانی داشته که در صورت رفع آن موجب تسریع در روند همکاری میان فعالان ایرانی با همتایان خارجی خواهد شد.

قائم مقام وزیر با بیان پتانسیل‌های موجود کشور که شامل تنوع اقلیمی، برخورداری از گونه‌های متنوع، دانش فنی و نیروی انسانی تحصیل کرده می‌شود تصریح کرد: بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ گونه گیاه دارویی در کشور وجود دارد که بخش قابل توجهی از آن مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار