مدیر سازمان مدیریت بحران کشور:

مشکل گرد و غبار و آلودگی هوا ابر بحران است

نجار گفت: زلزله، نشست زمین و ریز‌گرد‌ها همگی بحران‌هایی هستند که کشور با آنها دست و پنجه نرم می‌کند، اما به نظر من مشکل گرد و‌ غبار و آلودگی هوا ابر بحران است .

مقابله با حوادث در گرو به کار گیری خرد و اندیشه/ جشنواره فیلم کوتاه امید برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسماعیل نجار مدیر سازمان مدیریت بحران کشور در افتتاحیه سومین جشنواره علم برای همه که امروز در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد با اشاره به اینکه سرعت علم به صورت مثبت و منفی افزایش می‌یابد، اظهار کرد: همانطور که از علم برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود به همان میزان برای بیمار کردن افراد هم از علم استفاده می‌شود.

مدیر سازمان مدیریت بحران کشور خاطر نشان کرد: باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا اجازه ندهیم هیچ ظالمی‌ از علم سو‌ءاستفاده کند و علم را برای آسایش جامعه بشریت به کار بگیریم.

وی با اشاره به بحران‌هایی که در کشور وجود دارد، گفت: زلزله، نشست زمین و ریز‌گرد‌ها همگی بحران‌هایی هستند که کشور با آنها دست و پنجه نرم می‌کند. اما به نظر من مشکل گرد و‌ غبار و آلودگی هوا ابر بحران است که سبب مختل شدن زندگی اجتماعی و اقتصاد کشور می‌شود و هزینه زیادی را برای دولت به بار می‌آورد.

مقابله با حوادث در گرو به کارگیری خرد و اندیشه

نجار تصریح کرد: جلوی هیچ حادثه طبیعی را نمی‌توان گرفت، اما با به کار گیری خرد و اندیشه می‌توان خود را در برابر آن مقاوم کرد. اگر سطح آگاهی مردم افزایش یابد می‌توان با خرد و اندیشه جمعی کار‌های بسیار خوبی را انجام داد.

مدیر سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص توجه به اندیشه جمعی و فرهنگ سازی مناسب گفت: باید برای مدیریت بحران و مقابله با بحران‌های موجود یک فرهنگ مناسبی را ایجاد کرد و در همین راستا جشنواره فیلم کوتاه امید با هدف ارتقاء فرهنگ مدیریت بحران در بین مردم امسال همزمان با سالگرد زلزله بم در شهر یزد برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: موضوعات شهر پیچیده نیست، بلکه تنها به دقت و توجه احتیاج دارد. یک بی‌فکری سبب بروز بحران‌های جبران ناپذیری می‌شود که اگر بتوانیم از علمی که تولید می‌کنیم بهره کافی را ببریم ، معضلات موجود هم از بین خواهند رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار