صفاری‌نطنزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مطالبات نفتی کشور و سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج‌نشین در کمیته روابط خارجی بررسی می‌شود

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت: مطالبات‌ایران از برخی کشورها و امنیت سرمایه‌گذاری‌ایرانیان‌خارج‌نشین در جلسه امروز بررسی می‌شود.

مطالبات نفتی کشور و سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج‌نشین در کمیته روابط خارجی بررسی می‌شودمرتضی صفاری‌نطنزی رئیس کمیته روابط خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از برگزاری جلسه این کمیته با بررسی دو موضوع مطالبات ایران از برخی کشورهای خارجی و ایرانیان خارج از کشور در ظهر امروز (سه‌شنبه 23 آبان ماه) خبر داد.

وی تصریح کرد: طی 10 سال گذشته ایران به برخی کشورها نفت فروخته است که هنوز نتوانسته مطالبات خود را پس بگیرد و ما تلاش داریم به دولت فشار بیاوریم تا این مطالبات را به کشور بازگرداند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ما در حوزه سرمایه‌گذاری باید با ایرانیان خارج از کشور رابطه بیشتری برقرار کنیم، اظهار کرد: براساس آمار چیزی حدود 2000 میلیارد دلار سرمایه ایرانیان خارج از کشور است که اگر بتوانیم بخشی از ایرانیان خارج از کشور را با ایجاد امنیت، مجاب به سرمایه‌گذاری در داخل کنیم شرایط اقتصادی بهبود خواهد یافت.

صفاری‌نطنزی خاطرنشان کرد: در این جلسه مسئولانی از وزارت خارجه و ارگان‌های دیگر دعوت خواهیم کرد تا با تدبیر راه‌حل‌هایی موجب اطمینان ایرانیان خارج از کشور شویم تا در کشورمان سرمایه‌گذاری انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار