حواشیه نگاری باشگاه خبرنگاران جوان از صحن شورای شهر تهران؛

چوب عدالت هاشمی زبان نوری را خاموش کرد/ زرنگی آقای معاون شورا را بهم ریخت

بیست و یکمین جلسه رسمی شورای شهر همانند جلسات گذشته حواشی بسیاری را به دنبال داشت.

سایه بی اعتمادی شورای شهری ها بر طرح‌هایی که خود متولی آن هستند/عدم مدیریت زمانی در خصوص طرح انتقاد اعضای منتقدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز(یکشنبه) بیست و یکمین جلسه رسمی شورای شهر تهران، با تاخیر ۲۰ دقیقه‌ای آغاز شد.

شورای شهری‌ها امروز میزبان محسن پورسید آقایی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بودند که گویا حضور و صحبت‌های او چندان خوشایند اعضای شورای شهر نبود.

پورسید آقایی قرار بود تا زمان مطرح شدن طرح بررسی و شناسایی گره‌های ترافیکی کلانشهر تهران که به صورت یک فوریتی به صحن شورا آمده بود، در جلسه بیست و یکم جاضر باشد.

اما معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گزارش کوتاهی از نقاط شناسایی شده گره های ترافیکی بزرگراه‌های پایتخت ارائه داد و طرح فوق را در خور بررسی به صورت یک فوریتی ندانست و گفت که این موضوع مسئله جدیدی در پایتخت نیست.

پس از پورسید آقایی چند تن از اعضای شورای شهر به انتقاد از صحبت‌های وی پرداختند و نسبت به وقتی که هیئت رئیسه در اختیار او برای اظهار نظر در خصوص گره‌های ترافیکی شهر تهران قرار داد، معترض شدند و مشارکت معاونت حمل و نقل را در رای نیاوردن طرح مذکور تاثیرگذار برشمردند.

پورسید آقایی خطاب به اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: متولی اصلی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، خود شما هستید لطفا به آن اعتماد کنید.

در ادامه زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات که گویا به گفته خودش چندین بار برای طرح انتقاد از اعضای هیئت رئیسه درخواست وقت کرده بود، نسبت به عدم توجه هیئت رئیسه و عدم اختصاص وقت در این مورد معترض شد و یک درگیری لفظی میان او و هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر ایجاد شد.

انتقاد صدراعظم نوری مربوط به بررسی طرح سیاست‌های اجرایی و اقدامات تدوین لایحه بودجه 97 شهرداری تهران بود که هیئت رئیسه از دادن وقت برای طرح آن طفره رفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران مهلت طرح انتقاد اعضا را زمانی مشخص توصیف کرد و گفت: هر یک از اعضا تنها برای 3 دقیقه برای هر اعتراضی در خصوص هر یک از طرح ها فرصت دارند.

در همین لحظه صدراعظم نوری نسبت به میزان زمان طرح انتقاد سایر اعضا انتقاد کرد و گفت: نوبت به من که می‌رسد، وقتی برای طرح انتقاداتم لحاظ نمی شود و بهتر است که اعضای هیئت رئیسه نسبت به سایر اعضا در این خصوص عدالت را رعایت کرده و عادلانه رفتار کنند.

صدراعظم نوری از ارائه پیشنهاد و نظرات خود در صحن شورا اعلام انصراف کرد و گفت: از این پس نظرات و انتقادات خود را به صورت مکتوب به کمیسیون های مربوطه ارجاع می دهم.

موضوع طرح انتقادهای طولانی اعضای شورای شهر نسبت به طرح‌ها و لوایح و مصوبات این مجموعه موضوع تازه ای نبوده و در هر جلسه منتقدان بسیاری در این خصوص اعلام نارضایتی می کنند.

گفتنی است همچنان جلسات اعضای شورای شهر پس از گذشت چند ماه به انتخاب نماینده و بررسی طرح‌هایی سپری می‌شود که موضوع جدید و محتوای تازه ای را در بر ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار