سردار رمضان‌شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

سردار پاکپور از امروز عملیات یگان‌های سپاه را هدایت خواهد کرد/ آمادگی سپاه برای اسکان زلزله‌زدگان

سخنگوی سپاه پاسداران گفت: فرمانده نیروی زمینی سپاه از صبح امروز به مناطق زلزله‌زده می‌رود و عملیات یگان‌ها را هدایت خواهد کرد.

سردار پاکپور از امروز عملیات یگان‌های سپاه را هدایت خواهد کرد/ آمادگی سپاه برای اسکان حادثه‌دیدگانسردار رمضان‌شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره کمک‌های سپاه به مناطق زلزله‌زده، اظهار کرد: سپاه برای حوادث طبیعی و غیرمترقبه دستورالعمل خاصی دارد و فرماندهان سپاه‌ استانی منتظر دستور خاصی نخواهند ماند و به محض اینکه در بخشی از کشور حادثه‌ای رخ دهد، با استفاده از نیروهای انسانی و پیاده خود برای امدادرسانی و کمک‌های اولیه وارد عمل می‌شوند.

سخنگوی سپاه پاسداران افزود: دستور ثابت سازمانی سپاه این است که بیمارستان‌های ثابت و سیار سپاه آمادگی صددرصد دارند که به مجروحان کمک‌رسانی کرده و به سیستم درمانی و بهداشتی کشور کمک کنند و با توجه به اینکه سپاه پاسداران در غرب کشور توانمندی خوبی در این زمینه دارد، کار به خوبی انجام شد.

وی تصریح کرد: کار سوم خوبی که در شب گذشته انجام شد، این بود که 3000 دستگاه‌ مهندسی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در منطقه غرب برای پروژه مهار آب‌های مرزی که دقیقا در منطقه زلزله بود؛ حضور داشتند که از همان ساعات ابتدایی به دستور فرماندهی قرارگاه برای بازگشایی مسیرها وارد عملیات شدند تا روند امدادرسانی تسهیل شود.

سردار رمضان‌شریف با تأکید بر اینکه این مجموعه اقدامات شب گذشته انجام شد، گفت: از صبح امروز که فرصت میدان‌داری برای یگان‌های پروازی فراهم شده، در صورت نیاز و براساس فرمان سردار حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه یگان‌های پروازی آماده خدمت‌رسانی هستند، البته اطلاعات میدانی ما نشان می‌دهد که کارهای امدادی اولیه انجام شده و در حال حاضر کارها باید برای اسکان حادثه‌دیدگان انجام شود که قطعا سپاه در این بخش هم کارهای خود را انجام خواهد داد.

سخنگوی سپاه درباره بازدید فرماندهان این نیرو از مناطق زلزله‌زده، اظهار کرد: افزون بر اینکه فرماندهان سپاه استانی از شب گذشته در مناطق عملیاتی مستقر بودند، امروز نیز سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز که در مناطق شمال غرب حضور دارند به مناطق زلزله‌زده خواهند رفت و عملیات میدانی یگان‌های سپاه را هدایت خواهند کرد.

سردار رمضان‌شریف خاطرنشان کرد: افزون بر سپاه استانی ما قرارگاه نجف را نیز در غرب کشور داریم که برای امدادرسانی، فعالیت‌های خود را از شب گذشته آغاز کرده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار