یک مقام مسوول در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

زلزله ی دیشب پیش بینی نشده بود

زارع گفت: زلزله شب گذشته پیش بینی نشده بود و متاسفانه مدعیان کذب این رخداد، اعلام هایی مبنی بر آگاهی آن داشتند.

مهدی زارع در گفتگوزلزله ی دیشب پیش بینی نشده بود با خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به زلزله شب گذشته که در استان کرمانشاه بوقوع پیوسته اظهار کرد:  زلزله شب گذشته پیش بینی نشده بود و متاسفانه مدعیان کذب این رخداد، اعلام هایی مبنی بر آگاهی آن داشتند.

عضو هیات مدیره انجمن مخاطره شناسی ایران، با اشاره به اینکه نمی توان بطور دقیق زمان زلزله را پیش بینی کرد تصریح کرد:حتی دستگاه های زلزله سنج هم قادر به دریافت امواج زلزله نیستند.
 
به گفته زارع، لرزه شناسان معتقدند که زلزله دیشب اثری هزار ساله داشته است و از تجمع انرژی هزار سال پیش این اتفاق رخ داد و پیش بینی می شود تا یک ماه آینده پس لرزه هایی در محدوده پل ذهاب همچنان احساس شود.

عضو  سابق هیات مدیره انجمن زمین شناسی مهندسی ایران اذعان کرد:  البته شدت 7.2 ریشتری زلزله شب گذشته، این احتمال را می رساند که تا یک سال آینده هم پس لرزه هایی را شاهد شویم.

زارع یادآورشد: باید توجه داشت که تهران شهری زلزله خیز است و اگر شاهد چنین اتفاقی باشیم نمی توان به طور مستقیم آن را به زلزله پل ذهاب ربط دهیم.

وی معتقد است: زلزله شب گذشته تهران ناشی از زلزله پل ذهاب بوده اما باید توجه داشته باشیم مناطق پردیس، رودهن، شهر ری، وردآورد و شمیرانات که محدوده های زلزله خیزی هستند امکان زلزله را دارند اما تاکنون اطلاعاتی در خصوص زلزله ای مجزا از اثر پذیری مناطق دیگر ثبت نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد، زمین لرزه 7.2 ریشتری یکشنبه شب بخش های غربی ایران،شهرهای مختلف عراق و همچنین مناطقی در کشورهای ترکیه، ارمنستان، کویت، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را لرزاند که در خصوص لزلزله غرب کشور ما تاکنون 164کشته و هزار 568 مصدوم را به جای گذاشته است.

انتهای پیام /

تهران شهری زلزله خیز است و نمی توان آن را بطور مستقیم به زلزله پل ذهاب ربط داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۶
حادثه دو روز پیش خیلی درناک بود تسلیت میگم
آخرین اخبار