میرزاده پس از قرائت گزارش دیوان محاسبات:

بودجه‌ریزی باید بر مبنای عملکرد انجام شود/نظام آماری نیاز به اصلاح دارد

نماینده مردم گرمی گفت: نظام آماری و یکپارچه‌سازی نیاز به اصلاح دارد چرا که کشور از نبود این امر رنج می‌برد.

نظام آماری و یکپارچه‌سازی نیاز به اصلاح داردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میرحمایت میرزاده نماینده مردم گرمی در صحن علنی مجلس با اشاره به بودجه‌بندی سال 97 اظهار کرد: اعتبار بودجه‌ای باید مبتنی بر عملکرد واحدها و تولید خدمات تخصیص یابد و لازم است که شفافیت در نحوه مصرف منابع برای انجام فعالیت‌ها و تولید و خروجی آنها حاکم شود و این امر میسر نمی‌شود جز با بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد که ریاست دیوان محاسبات بر این امر تأکید دارد.

وی افزود: اعتبارهای بودجه‌ای در قبال ارزیابی‌های به عمل آمده از عملکردهای سازمانی تخصیص می‌یابد لذا تخصیص بودجه بر مبنای عملکرد باید اصلی‌ترین ویژگی بودجه‌ریزی باشد.

میرزاده تصریح کرد: اگر به بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد اعتقاد دارید نظام آماری و یکپارچه‌سازی نیاز به اصلاح دارد، چرا که کشور از نبود این مسائل رنج می‌برد و دلیل تحریف عملیاتی و نبود بسیاری از شاخص‌هاست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش گفت: شما بعد از انقلاب تا به حال دیده‌اید که یک مدیر بگوید بعد از آنکه من آمده‌ام عملکردم کاهش یافته است؟ بدیهی است که بدون استثناء تمامی وزارتخانه ها و ارگان‌ها عملکرد خود را در نمودارها رو به افزایش ترسیم می‌کنند و این به این معناست که در آمارهای ما مشکل و اشتباه وجود دارد.

وی ادامه داد: اعتبارها بین دستگاه‌ها و استان ها تا کی باید به صورت سلیقه‌ای و لابی‌گری توزیع شود، لازم است که عملکرد بر مبنای برنامه‌ریزی صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: نماینده ، مغان ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار