مسعودی پس از قرائت گزارش دیوان محاسبات:

توزیع بودجه در کشور ما عادلانه نیست/لابی‌ها عدالت در توزیع را بهم می‌زنند

نماینده ممسنی گفت: در بودجه ما شفافیت و نظارت نیست و لابی‌ها و آمایش سرزمین‌ها عدالت در توزیع را به هم می‌زنند.

توزیع بودجه در کشور ما عادلانه نیست/لابی‌ها عدالت در توزیع را بهم می‌زنندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اصغر مسعودی نماینده مردم ممسنی در صحن علنی امروز در جریان بررسی نظام بودجه ریزی سال 97 گفت: وظیفه نظارتی مجلس از اهمیت همسنگ قانون گذاری برخوردار است و اگر نظارت دقیق باشد، جلوی مفاسد و رانت‌ها گرفته می‌شود. 

وی ادامه داد: ما باید بپذیریم که در بعد نظارتی کوتاهی کردیم و همه باید در این مسئله واقف باشیم که نباید فقط از مشکلات، ابهامات و سیاه چاله ها بگوییم چرا که 16 سال است که فقط از آسیب ها می گوییم.

نماینده مردم ممسنی تأکید کرد: اشکالات برنامه ای و بودجه ای ما مشخص است و در بودجه ما شفافیت، نظارت و جامعیت متوازن و عادلانه نیست و لابی ها و آمایش سرزمین ها عدالت در توزیع را به هم می زند.

مسعودی افزود: اعتباراتی که به شهرستان ها تخصیص داده می شود با درخواست برخی همکاران غیرمتوازن می شود و باید گزارش این تخلفات دقیق، صریح و به موقع باشد و متأسفانه گزارشی که بعد از سال ها ارائه می شود به درد نمی خورد.

با بیان اینکه اولویت ها و ضرورت ها در بودجه در نظر گرفته نمی شود، اظهار کرد: روابط ها، اولویت ها را تحت تأثیر قرار می دهند، در حالی که متأسفانه بدهی گندم کاران و کشاورزان پرداخت نمی شود، بدهی ابرقدرتها داده می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار