ارسال 30 واحد گروه‌های خونی منفی از همدان به مناطق زلزله‌زده

مدیرکل انتقال خون استان همدان از ارسال 30 واحد خون با گروه‌های خونی منفی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد.

ارسال 30 واحد گروه‌های خونی منفی از همدان به مناطق زلزله‌زدهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ افشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدان با بیان اینکه آمادگی لازم برای ارسال 700 واحد خون با گروه‌های خونی مختلف به استان کرمانشاه را داریم، تأکید کرد: خوشبختانه استان همدان ذخایر خونی خوبی دارد و نیازی به مراجعه مردم به منظور اهدای خون نیست.

وی با اشاره به اینکه پس از زلزله دیشب مردم همدان آمادگی خود را برای اهدای خون اعلام کرده‌اند، افزود: در صورتی‌که نیاز به خون وجود داشته باشد، به اهداکنندگان مستمر فراخوان خواهیم زد و از آنها دعوت می‌کنیم برای اهدای خون به مرکز انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان همدان تأکید کرد: استان کرمانشاه تنها درخواست ارسال گروه‌های خونی منفی را داشت که همدان اکنون 30 واحد خون با گروه‌های خونی منفی را ارسال کرده است.

محمدی خاطرنشان کرد: از صبح امروز شمار مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون به طور قابل توجهی افزایش یافته اما با توجه به ذخایر خونی مناسب استان، از شهروندان تقاضا داریم مراجعه نکنند بلکه سازمان در صورت نیاز با استفاده از بانک اطلاعاتی اهداکنندگان مستمر، فراخوان اهدای خون را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/ د

وقوع زلزله در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.