صنعتی‌شدن به نفع کهگیلویه وبویراحمد نیست

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه شرکت های دانش‌بنیان سکوی توسعۀ استانی است گفت: استارت‌آپ‌ها به عنوان یک راه‌حل نو برای مسأله اشتغال و معضل بیکاری است که باید مسؤولان ذی‌ربط بستر مناسب برای برگزاری و تشکیل آن را به نحو مطلوب فراهم کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ جلسۀ هماهنگی برگزاری استارت‌آپ در هفته پژوهش و فناوری به همت بنیاد نخبگان استانکهگیلویه‌وبویراحمد در یاسوج برگزار شد.
رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌وبویراحمد در این نشست گفت: نیرو‌های فکری و ظرفیت‌های علمی باید با تولید اندیشه‌های نو و ایده‌های جدید، مسیر توسعۀ استان را هموار کنند، ایجاد اشتغال کرده و کارآفرین باشند.
یوسف نیک‌روز با اشاره به لزوم بررسی راه‌های پیشرفت و توسعۀ استان، افزود: کهگیلویه‌وبویراحمد برای رسیدن به نقطۀ مطلوب نیازمند اصلاح رویکرد و مدیریت دانش‌بنیان است.

رئیس بنیاد نخبگان استان با اشاره به سخن مقام‌معظم‌رهبری مبنی اینکه «شرکت‌های دانش‌بنیان ستون فقرات اقتصاد مقاومتی است» افزود: تقویت و توسعۀ شرکت‌های دانش‌بنیان در استان همچون یک سکوی پرش برای توسعه استان است.

نیک‌روز ادامه داد: نیرو‌های فکری و ظرفیت‌های علمی باید با تولید اندیشه‌های نو و ایده‌های جدید، مسیر توسعۀ استان را هموار و ایجاد اشتغال و کارآفرینی کنند. یکی از اقدامات خوب در این بخش، ایجاد و گسترش مراکز رشد دانشگاه‌ها است؛ به شرطی که فعال باشند و خروجی ملموس داشته باشند.

رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌وبویراحمد: استارت‌آپ‌ها به عنوان یک راه‌حل نو برای مسأله اشتغال و معضل بیکاری است که باید مسؤولان ذی‌ربط بستر مناسب برای برگزاری و تشکیل آن را به نحو مطلوب فراهم کنند.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در این حوزه، اظهار داشت: نیازهای استان باید شناسایی شود و با مد نظر قرار دادن جامعه هدف، از بارش فکری و ایده‌های نو و کاربردی چه در سطوح آموزش عمومی و چه آموزش عالی، در جهت رفع نیازها استفاده شود.

نیک‌روز تصریح کرد: در شرایط کنونی، صنعتی‌شدن استان به نفع استان نیست و باید از کسب‌و‌کارهای کوچک و راه‌اندازی مدل‌های تجاری جدید و شرکت‌های نوآور یا کسب‌و‌کار نوپا حمایت شود.

وی در پایان تأکید کرد: تقویت اکوسیستم کارآفرینی، جز وظیفه اصلی مسؤولان به شمار می‌رود و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌و‌کارهای نوپا و استارت‌آپ‌ها نقش بسزایی در رفع مشکلات و کمبودهای استان دارند.

انتهای پیام/غ

اظهارات جالب رئیس بنیاد نخبگان درباره راه اندازی استارت‌آپ‌ها در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.