محبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ارسال کمبودهای‌ دارویی‌ از تهران‌ به کرمانشاه‌/ کمبود منطقه‌ای دارو و ملزومات پزشکی‌

دبیرکل پدافند غیرعامل سازمان غذا و دارو با اشاره به کمبود دارو در کرمانشاه گفت: نیاز‌های اورژانسی با پرواز از تهران به کرمانشاه ارسال می‌شوند.

ارسال کمبودهای‌ دارویی‌ از تهران‌ به کرمانشاه‌/ کمبود منطقه‌ای دارو و ملزومات پزشکی‌صادق محبی‌ دبیرکل پدافند‌ غیرعامل‌ سازمان غذا و دارو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حادثه‌ زلزله‌ در غرب‌ کشور و کمبود دارو و ملزومات پزشکی؛ گفت: با توجه به اینکه‌ زلزله‌ در منطقه غرب کشور اتفاق افتاده است نیاز فوری‌ و زیاد به برخی داروها‌ پیش آمده‌ و با کمبود منطقه‌ای دارو‌ مواجه شده‌ایم‌.

وی در ادامه‌ به اقدامات صورت گرفته در زمینه‌ رفع مشکل کمبود منطقه‌ای دارو عنوان کرد: تلاش کردیم در اسرع‌ وقت با همکاری معاونت‌های غذا و دارو‌ی‌ ایلام، کردستان‌ و همدان‌ نیازهای‌ اعلامی معاونت غذا و داروی استان کرمانشاه  را مرتفع‌ کنیم‌.

 دبیر کمیته پد‌افند غیرعامل‌ سازمان غذا و دارو‌ به ارسال نیازهای‌ اورژانسی دارو و ملزومات پزشکی از تهران به کرمانشاه‌ اشاره کرد و افزود: نیازهای اساسی و اورژانسی کرمانشاه‌ را از تهران با همکاری شرکت‌های پخش دارو‌ رفع می‌کنیم و کمبودهای‌ دارویی‌ با اولین پرواز‌ به کرمانشاه‌ فرستاده می‌شود تا این کمبودها به نبود دارو تبدیل نشود.

کمبود تجهیزات پزشکی کرمانشاه برطرف می‌شود

 محبی‌ با بیان اینکه معاونت درمان کمبو‌دهایی از نظر ملزومات پزشکی را به سازمان غذا و دارو اعلام کرده‌اند، افزود: از نظر تجهیزات پزشکی‌ خیلی کمبود نداریم اما معاونت درمان برخی کمبودهای‌ ملزومات پزشکی را به ما اعلام کرده است که ما با هماهنگی‌ اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو و شرکت‌های پخش، لیست‌ ملزومات پزشکی مورد نیاز را تهیه کردیم و حداکثر‌ تا پایان امروز‌ ملزومات پزشکی مورد نیاز کرمانشاه به این استان ارسال می‌شوند.

 وی ادامه داد: شرکت‌های پخش دارو‌ به محض‌ اینکه محموله‌ دارویی خود را آماده کنند داروها با پرواز به کرمانشاه ارسال می‌شود و اطلاع‌رسانی را به معاونت غذا و داروی کرمانشاه‌ کرده‌ایم که هماهنگی‌های لازم را برای تحویل‌ دارو به سرعت انجام دهند تا داروها هر چه سریع‌تر به مراکز درمانی ارسال شود.

 دبیر کمیته پد‌افند غیرعامل‌ سازمان غذا و دارو یادآور شد: کمبود منطقه‌ای دارو وجود دارد اما در کشور هیچ کمبودی‌ نداریم‌ و با همکاری شرکت‌های پخش کمبودها را به سرعت‌ رفع می‌کنیم‌.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار