هفته سیزدهم لیگ دسته یک فوتبال؛

نفتی‌ها در اندیشه تداوم صدر نشینی/ جدال شاگردان پاشازاده با یک تیم بحران زده!

رقابت‌های هفته سیزدهم لیگ دسته اول فوتبال، عصر سه شنبه با برگزاری ۹ دیدار پیگیری می‌شود.

نفتی‌ها در اندیشه تداوم صدر نشینی/ جدال شاگردان پاشازاده با یک تیم بحران زده!به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛  هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور (جام آزادگان) روز سه شنبه ۲۳ آبان با برگزاری ۹ دیدار پیگیری می‌شود.

در حساس‌ترین دیدار این هفته دو تیم اول و دوم جدول یعنی نفت مسجد سلیمان و برق جدید شیراز در ورزشگاه حافظیه مقابل یکدیگر صف آرایی می‌کنند. برقی‌ها هفته گذشته برد ارزشمندی را مقابل مس رفسنجان به دست آوردند و به رده دوم جدول صعود کردند، اگر تنها امتیازات تیم‌ها در بازی‌های خانگی را ملاک قرار دهیم این تیم در صدر جدول قرار می‌گیرد.

 شاگردان محمود فکری نیز با توجه به پیروزی ۲ بر یک هفته گذشته برابر مس کرمان و تثبیت صدرنشینی با روحیه‌ای مضاعف گام به میدان می‌گذارند، صدرنشینی نفتی‌ها حتی در صورت شکست در این دیدار نیز به خطر نمی‌افتد. نفت مسجدسلیمان از لحاظ کسب امتیازات خانگی در رده سوم قرار دارد، اما از نظر کسب امتیازات خارج از خانه تاکنون بهترین عملکرد را داشته است.

مدیران باشگاه نفت مسجد سلیمان اخیرا ۱۵ درصد دیگر قرارداد کادرفنی، بازیکنان، کادر پزشکی و تدارکات این تیم را به حساب آن‌ها واریز کردند تا دریافتی اعضای این باشگاه با احتساب ۲۰ درصدی که در ابتدای فصل گرفته بودند به ۳۵ درصد افزایش یابد و با روحیه بهتری به کارشان ادامه دهند.

دو تیم نساجی مازندران و صبای قم نیز از ساعت ۱۴:۱۵ در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر در حالی به مصاف یکدیگر می‌روند که شاگردان مهدی پاشازاده پس از شکست هفته گذشته مقابل بادران تهران به دنبال کسب ۳ امتیاز این دیدار و صعود به رده دوم جدول هستند. البته نساجی تنها در صورتی به جایگاه دوم جدول می‌رسد که برق جدید شیراز برابر نفت مسجد سلیمان بازی را واگذار کند. صبای قم نیز پس از باخت مقابل اکسین البرز شرایط بحرانی را پشت سر می‌گذارد، هومن افاضلی از هدایت صبایی‌ها استعفاء کرده و این تیم تاکنون از ۱۲ هفته تنها ۹ امتیاز کسب کرده است. در صورت شکست صبای قم برابر نساجی و پیروزی شهرداری تبریز مقابل خونه به خونه، صبا از رده شانزدهم به رده هفدهم سقوط خواهد کرد.

در یکی دیگر از دیدار‌های هفته سیزدهم تیم مس رفسنجان در ورزشگاه شهدای رفسنجان میزبان بادران تهران است. مسی‌ها که در ۲ دیدار اخیر مقابل حریفان تن به شکست داده اند انگیزه زیادی برای پیروزی در این دیدار خانگی دارند. مس رفسنجان اکنون با ۱۴ امتیاز در رده دوازدهم جدول رده بندی قرار دارد. شاگردان محمد ربیعی در بادران نیز که هفته گذشته برابر نساجی مازندران با نتیجه یک بر صفر مغلوب شدند و فرصت نزدیک شدن به صدر جدول را از دست دادند برای ماندن در کورس چاره‌ای جز پیروزی در این بازی ندارند. بادران در حال حاضر با کسب ۲۰ امتیاز به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به خونه به خونه بابل در جایگاه پنجم جدول جای دارد.

تیم‌های اکسین البرز و فجرسپاسی شیراز در یکی دیگر از دیدار‌های این هفته در ورزشگاه انقلاب کرج رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند. هر دو تیم در دیدار‌های هفته گذشته خود برابر رقبا به پیروزی دست یافتند. شاگردان علی لطیفی هفته پیش موفق شدند صبای قم را با نتیجه یک بر صفر شکست دهند و با کسب ۱۹ امتیاز به رده ششم جدول صعود کنند. در صورت پیروزی اکسین برابر فجر و لغزش حریفان، اکسین البرز تا رتبه چهارم صعود می‌کند. فجری‌ها نیز پس از پیروزی دو بر یک برابر ملوان بندرانزلی با کسب ۱۸ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به مس کرمان اکنون در مکان هشتم جدول قرار دارند. در صورت برد فجرسپاسی برابر شاگردان لطیفی و لغزش رقبا، فجر به رده چهارم جدول صعود خواهد کرد.

اکسینی‌ها از ۱۲ بازی قبلی خود ۵ پیروزی، ۴ تساوی و ۳ شکست در کارنامه شان به ثبت رسانده اند و حاصل کار فجری‌ها نیز تاکنون ۵ پیروزی، ۳ تساوی و ۴ شکست بوده است.

در جدول گلزنان لیگ دسته اول فرشید پاداش بازیکن تیم شهرداری ماهشهر با به ثمر رساندن ۹ گل در صدر قرار دارد و اویس کرد جهان بازیکن ایرانجوان بوشهر و حامد پاکدل بازیکن ماشین سازی تبریز هر کدام با زدن ۷ گل در تعقیب او هستند.

برنامه کامل رقابت‌های هفته سیزدهم لیگ دسته اول (جام آزادگان) به شرح زیر است:

مس رفسنجان – بادران تهران - ساعت ۱۴:۱۵ ورزشگاه شهدای رفسنجان

امید سعیدفر – بابک عباسقلی زاده – حسین سلیمانی – علیرضا حیدرپناه – ناظر: فرشید افشار

نساجی مازندران- صبای قم - ساعت ۱۴:۱۵ ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

کوپال ناظمی – علی اکبر نوری – بابک خسروی – مصطفی بینش – ناظر: علی اکبر جهانی

مس کرمان – ماشین سازی تبریز - ساعت ۱۴ ورزشگاه امام علی کرمان

مهدی مرجان زاده – فرهاد مروجی – حامد صفایی – عباس مهدی زاده – حبیب شیرازی

آینده سازان برق جدید شیراز – نفت مسجد سلیمان - ساعت ۱۴:۳۰ ورزشگاه حافظیه شیراز

محمدحسین زاهدی فرد – جلیل شعرانی – بهزاد پناهی – عباس صادقی – ناظر: بهرام مهرپیما

اکسین البرز- فجرسپاسی شیراز - ساعت ۱۴:۳۰ ورزشگاه انقلاب کرج

اشکان خورشیدی – یوسف مغروری – فرهاد فرهادپور – مهدی اجاقی – ناظر: صفدر احمدی

راه آهن تهران- آلومینیوم اراک - ساعت ۱۴:۳۰ ورزشگاه راه آهن اکباتان تهران

کیوان علی محمدی – حمید نادری – مسعود شهسواری – میثم حیدری – ناظر: امیر بهرام نقوی

شهرداری تبریز- خونه به خونه مازندران - ساعت ۱۴:۳۰ ورزشگاه یادگار امام تبریز

محمد ملکی – محمدرضا مدیرروستا – علی رعیت – میثم پورکریمان – ناظر: صادق نوری

ملوان بندرانزلی- گل گهر سیرجان - ساعت ۱۴:۳۰ ورزشگاه تختی انزلی

رضا عادل – جواد قنبریان – مهرداد نجفی – مجید پورعلی – ناظر: بابک وسیله بر

شهرداری ماهشهر – ایرانجوان بوشهر - ساعت ۱۵ ورزشگاه شهدای ماهشهر

ایمان کهیش – محمد هاشمی نسب – امید افخمی – رضا کریمی – ناظر: ابوطالب طاهریان

 

انتهای پیام/

پیش بازی هفته سیزدهم لیگ دسته اول فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار