رشد ۲۳۵ درصدی ترانزیت ریلی از زاهدان به کویته پاکستان

مدیرکل راه آهن جنوب شرق گفت: ترانزیت کالا از طریق خط ریلی زاهدان - کویته پاکستان در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳۵ درصد رشد داشته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مجید ارجونی گفت: میزان ترانزیت کالا از مرز میرجاوه از ۲ هزار و ۱۰۹ تن سال ۹۵ با رشد ۲۳۵ درصدی به هفت هزار و ۶۱ تن در امسال رسید.


وی افزود: همچنین میزان واردات کالا از پاکستان به ایران از طریق این خط ریلی از پنج هزار و ۹۹۷ تن سال ۹۵ با رشد پنج درصدی به ۶ هزار و ۲۷۸ تن در سال ۹۶ رسید.


وی اظهار داشت: در هفت ماهه نخست امسال ۱۷ هزار و ۴۰۱ تن کالا از طریق این خط ریلی به پاکستان صادر شد که نسبت به هشت هزار و ۱۸۴ تن سال قبل، رشد ۱۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.


مدیرکل راه آهن جنوب شرق بیان کرد: سیمان، قیر، گوگرد، گل سرخ و فوتس اویل عمده کالا‌های صادراتی از طریق این خط ریلی به پاکستان است.


ارجونی ادامه داد: همچنین عمده کالا‌های وارداتی در این مسیر کنجد و برنج خوراکی و عمده کالا‌های ترانزیتی گوگرد خام است.
وی افزود: در هفت ماهه ابتدای سالجاری ۷۰ رام قطار در این خط ریلی تردد داشته که نسبت به ۴۰ رام قطار سال قبل، رشد ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد.


سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.


خط ریلی زاهدان- کویته پاکستان نیز از زمان جنگ جهانی دوم راه اندازی شده است.

انتهای پیام/گ

رشدترانزیت ریلی از زاهدان به پاکستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار