معاون سیاسی امنیتی استاندار قم:

ضرورت مقاوم سازی سازه های ساختمانی/هوشیاری در برابر ایدز

معاون استاندار قم با بیان این که زیرساخت های مسکن در کشور استاندارد نیست بر مقاومت سازه های ساختمانی تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛جمالی،معاون سیاسی امنیتی استاندار قم ظهر امروز در کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان قم که در تالار امام رضا(ع) ساختمان فرمانداری قم برگزارشد،گفت: به دلیل بافت و اقلیم جغرافیایی خاصی که در ایران در آن واقع‌ شده در هر دهه شاهد وقوع یک زلزله قوی و قدرتمند در کشور هستیم.

وی با تأکید بر اهمیت مقاوم‌سازی سازه‌های ساختمانی و رعایت نکات و موازین ایمنی در ساخت‌وسازهای پروژه‌های عمرانی افزود: متأسفانه زیرساخت‌های مسکن در کشور و در استان قم مقاوم و منطبق با استاندارهای لازم نیست که همین مسئله نیز سبب افزایش آمار تلفات حوادث طبیعی از قبیل زلزله می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: مسئله ایمن‌سازی و رعایت موازین مهندسی و علمی ساخت‌وساز امری بوده که باید در انجام تمام پروژه‌های عمرانی مورد توجه باشد چراکه آیین‌نامه احداث ساختمان در زمینهٔ زلزله پس از زلزله ویرانگر منجیل و رودبار به تصویب رسیده است.

جمالی با تأکید بر عمق و شدت فراوان زلزله اخیر در استان‌های غربی کشور تصریح کرد: زلزله اخیر در این منطقه از کشور عمق و شدت فراوانی داشت که لزوم بازنگری و رعایت اصول مقاوم‌سازی در ساخت‌وسازها را گوشزد می‌کند همچنین باید تلاش شود تا بازماندگان این زلزله تلخ نیز هر چه زودتر به دامان خانواده وزندگی اجتماعی بازگردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار  بابیان اهمیت استفاده از تجربه‌های موفق استان‌های دیگر در مبارزه و مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: انجام پروسه آزمون‌وخطا در هر زمینه و عملی کاری درست و سنجیده نبوده و باید از عملکرد و تجربه‌هایی موفق و رو به رشد استان‌های دیگر در مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره برد.

جمالی تأکید کرد: دستگاه‌های مختلف استانی باید ظرفیت‌ها و توان خود را برای کاهش و مقابله آسیب‌های اجتماعی وارد صحنه کرده و در این زمینه نیز لازم تا تفکیک و تقسیم‌کارهای موردنظر برای پیشرفت و موفقیت کارها و برنامه‌ها در بین دستگاه‌های استان انجام گیرد.

وی با بیان اهمیت هوشیاری در برابر بیماری ایدز در استان قم عنوان کرد: قدم نخست در مبارزه و مقابله با بیماری ایدز عدم کتمان و قبول وجود چنین معضلی در جامعه بوده که لازم است فعالیت‌ها و برنامه‌های موردنیاز آموزشی و فرهنگی نیز در این زمینه‌ها صورت گیرد که از قدرت و توان حاکمیتی نیز می‌توان برای کاهش و اطلاع‌رسانی‌های دقیق درباره این بیماری استفاده کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به اهمیت و ضرورت ساماندهی متکدیان سطح شهر عنوان کرد: طرح ساماندهی متکدیان در قم نیازمند هماهنگی و همدلی تمام دستگاه‌های اثرگذار است و شهرداری قم نیز در این زمینه اقدامات و طرح‌های خوبی ارائه کرده همچنین برای داشتن شهری سالم با منظره زیبا لازم است تا تمام آسیب‌ها و صحنه‌های ناخوشایند موجود در آن را هدایت و ساماندهی کرد.

انتهای پیام/ش

نبود زیرساخت های استاندارد مسکن در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار