همدستی آلمانی‌ها در جنایات سعودی‌ها؛

افزایش ۵ برابری صادرات تسلیحات آلمانی به مصر و عربستان سعودی

دولت آلمان به دلیل افزایش سطح صادرات تسلیحات به مصر و عربستان سعودی مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری دویچه وله، دولت آلمان در سه ماهه سوم سال 2017، فروش تسلیحات به ارزش 450 میلیون یورو به عربستان سعودی و مصر را تایید کرده است که نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، رشدی 5 برابری را تجربه کرده است.

وزارت اقتصاد آلمان در پاسخ به درخواست یک عضو پارلمان این کشور برای اطلاعات دقیق در این‌باره، این آمارها را منتشر کرده است.

این اطلاعات نشان می‌دهد مصر 300 میلیون یورو تسلیحات از آلمان خریداری کرده است و به این ترتیب، نخستین مقصد برای صاردات تسلیحات ساخت آلمان محسوب می‌شود. این در حالی است که عربستان سعودی تسلیحاتی به ارزش نزدیک به 150 میلیون دلار از آلمان دریافت کرده است. با این حال، در سال گذشته میلادی مصر 45 میلیون یورو و عربستان سعودی 41 میلیون یورو از آلمان اسلحه خریداری کرده است.

با این‌حال، وزارت اقتصاد آلمان اعلام نکرده است تسلیحات فروخته شده از چه نوعی بوده است. با این وجود، دولت آلمان در ماه ژوئیه اعلام کرد 4 قایق گشت و 110 کامیون نظامی در میان تجهیزات فروخته شده به عربستان سعودی بوده است.

یک نماینده پارلمان آلمان در مصاحبه با روزنامه زوددویچه تسایتونگ، سیاست دولت این کشور در بحث صادرات تسلیحات به این دو کشور را «سزاوار سرزنش» خواند.

وی با اشاره به دخالت قاهره و ریاض در یمن گفت: «عربستان سعودی و مصر باید پاسخگوی مرگ هزاران نفر در پی جنگ کثیف آن‌ها در یمن باشند.»

وی خطاب به چهار حزب آلمانی که در حال مذاکره برای تشکیل دولت ائتلافی جدید هستند گفت باید در سیاست صادرات تسلیحات آلمان تجدید نظر کنند. به باور وی، در غیر اینصورت دولت جدید آلمان نیز در این جنایات همدست خواهد بود.

انتهای پیام/

 

افزایش فروش تسلیحات به عربستان از سوی دولت آلمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار