حفظ آرامش مردم مهمترین اولویت در تقسیمات کشوری

مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور گفت: حفظ آرامش مردم مهمترین اولویت در تقسیمات کشوری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،سعید جلالی در نشست هم اندیشی مدیران سیاسی و فرمانداران هرمزگان در بندرعباس گفت: تلاش می شود تصمیمات در حوزه تقسیمات کشوری بدور از عجله بر اساس خرد جمعی، خواسته مردم، نظر کارشناسان مجرب و واقعیت های موجود در استان ها باشد.
وی افزود: دولت مشتاق است که نظرات مردم را بشنود و ببیند که تصمیماتی که قبلا در حوزه تقسیمات کشوری گرفته شده است چه اثرات و تبعاتی داشته است و اگر جایی تصمیمی گرفته شده که مردم در سختی و گرفتاری هستند اصلاح خواهد شد.
جلالی افزود: وزیر کشور تاکید زیادی بر لزوم توجه به جزایر و سواحل در برنامه ریزی برای توسعه کشور داردکه هرمزگان در این زمینه ظرفیت های خوبی دارد.
مدیرکل تقمسیمات کشوری وزارت کشور گفت: برای نخستین بار طرح کدگزاری نقاط جمعیتی و سرزمینی کشور تا پایان سال به اتمام می رسد و همه نقاط جمعیتی کشور اعم از شهر، روستا، ده و آبادی دارای کد تقسیماتی و شناسنامه ویژه می شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز گفت: در این نشست فرمانداران استان نظرات خود را به اطلاع مدیرکل تقسیمات کشور رساندند و مقرر شد، مباحث تقسیماتی درون استانی با محوریت استانداری حل و فصل و مباحث بین استانی نیز با حضور نماینده وزارت کشور پیگیری شود.
بهروز اکرمی افزود: درخواست های تقسیماتی فرمانداران با موضوع ایجاد بخش ها و شهرستانهای جدید نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد طرح های کارشناسی برای بررسی بیشتر به وزارت کشور فرستاده شود.

انتهای پیام/ر

تاکید مدیرکل تقسیمات کشوری  بر حفظ عقلانیت و  آرامش در تقسیمات کشوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.