حداد عادل در شیراز:

نبود تحول در علوم انسانی موجب نابودی دستاورد‌های انقلاب می شود/جریان سیاسی غرب‌گرا مانع تحول است

رئیس شورای تحول در علوم انسانی گفت: نبود تحول در علوم انسانی دستاورد‌های انقلاب را از بین می برد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلامعلی حداد عادل رئیس شورای تحول در علوم انسانی ظهر امروز چهارشنبه در همایش «چیستی و چگونگی تحول در علوم انسانی از دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای» با بیان اینکه طعنه دوستان هم از موانع دیگر تحول در علوم انسانی است، گفت: ایجاد تحول در علوم انسانی از چنان درجه اهمیتی برخوردار است که اگر این کار صورت نگیرد گویی انقلابی نیز در این کشور رخ نداده است و دستاورد‌های انقلاب هدر خواهد رفت.

وی با بیان اینکه شورای تحول در پی کشاندن دستاورد‌های همایش‌ها و کارگاه‌ها به درون کلاس‌های دانشگاهی، فکر دانشجو و استاد است، تصریح کرد: این همایش‌ها باید در عمل نتیجه دهد و ما می‌خواهیم وزارت علوم را آماده پذیرش این تحول بزرگ کنیم هر چند که به مسائل و مشکلات آنان نیز واقف هستیم، اما با صبر و حوصله کار را پیش خواهیم برد.

رئیس شورای تحول در علوم انسانی با اشاره به موانع تحول در علوم انسانی کشور تصریح کرد: مخالفت جریان‌های سیاسی غرب‌گرا یکی از عوامل نبود تحول در این حوزه است زیرا، برخی در این مملکت مسئولیت‌هایی را اشغال کرده و حاضر به تحول در علوم انسانی نیستند و به صورت پنهان و آشکار با این مسئله مخالفت می‌کنند.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جریان سیاسی غرب‌گرا و مخالف تحول در علوم انسانی با نامه‌نگاری به برخی سران مملکت سعی دارند موضوع تحول در علوم انسانی را سیاسی جلوه داده و جنجال به پا کنند که در برخورد با آنان باید هوشیار بود.
حداد عادل برداشت نادرست از اسلامی شدن، کمبود امکانات، ضعف نظریه‌پردازی و طرز تلقی‌های نادرست و طعنه دوستان را نیز از موانع دیگر تحول در علوم انسانی برشمرد و ادامه داد: واقعاً از برخی انتظار نداریم که به ما طعنه زده و اظهار کنند که شورای تحول قصد سکولاری برخورد کردن با موضوع دارد.

رئیس شورای تحول در علوم انسانی کشور گفت: کاری که شورای تحول در پی آن است یک کار بلندمدت بوده که ممکن است ۱۰۰ سال طول بکشد، اما برای مملکت حیاتی و فوری است، چرا که اگر این تحول در علوم انسانی صورت نگیرد گویی اصلاً انقلابی در کشور روی نداده و همه دستاورد‌های انقلاب به هدر خواهد رفت.

حدادعادل همچنین با اشاره به اقدامات ۸ ساله شورای تحول تصریح کرد: تاکنون ۶۰ برنامه کاربردی ماحصل ۱۴۰ جلسه شورا تصویب شده که از دل آن ۳۰۰ کتاب در دست تألیف است که چند کتاب آن درسی است و تدریس می‌شود.

وی یادآور شد: در طول ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی و ۸۳ سال تأسیس دانشگاه تهران به اقرار اکثر استادان، به‌اندازه اقدامات شورای تحول، کار در حوزه علوم انسانی صورت نگرفته که در این راستا ده‌ها همایش در سراسر کشور برگزار شده است.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی در عین حال گفت: شورای تحول اختیارات وسیعی دارد و در ۴ حوزه برنامه‌های آموزشی و پژوهشی، استادان، دانشجویان و سامان دادن مقاله‌ها و مجلات وارد عمل شده است که ۵ معاونت امور شوراها، استادان، امور تألیف، دانشجویی و ارتباط با حوزه این عرصه را پوشش می‌دهند.

رئیس شورای تحول در علوم انسانی کشور ادامه داد: نبود تحول در علوم انسانی دستاورد‌های انقلاب را از بین خواهد برد.

همایش ملی «چیستی و چگونگی تحول در علوم انسانی از دیدگاه آیت‌الله خامنه‌ای» با حضور اندیشمندان و استادان دانشگاه تا پنج شنبه ۲۵ آبان جاری در تالار حکمت دانشگاه شیراز ادامه دارد.

انتهای پیام/ن

از بین رفتن دستاورد‌های انقلاب در صورت نبود تحول در علوم انسانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار