کارخانه قند شاهین‌دژ با ظرفیت تولید 120 هزار تن در سال افتتاح می‌شود

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهین‌دژ گفت: امسال واحد تولیدی بزرگ قند و شکرریزی شاهین‌دژ با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در این شهرستان افتتاح شده که ظرفیت تولید سالانه آن 120 هزار تن است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،امن‌الله نقدی با اشاره به اینکه امسال واحد تولیدی بزرگ قند و شکرریزی شاهین‌دژ با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در این شهرستان افتتاح می‌شود اظهار کرد: ظرفیت تولید سالانه این واحد تولیدی 120 هزار تن است.

 وی با اشاره به اینکه میزان اشتغال‌زایی آن نیز 480 نفر برآورد شده است تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز این واحد تولیدی 75 میلیارد تومان بوده که 25 میلیارد آن تسهیلات و سایر آن آورده شخصی بوده است.

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهین‌دژ افزود: هم‌اکنون این کارخانه که در دو هکتار زمین قرار دارد، با 50 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کند.

 وی به دیدار اخیر خویش با همایون هاشمی نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی اشاره کرده و بیان کرد: در این جلسه موانع و مشکلات این شهرستان در حوزه‌های مختلف صنعت و معدن به وی بازگو شد.

  نقدی با اشاره به ظرفیت معدنی خاص شهرستان شاهین‌دژ گفت: این شهرستان دارای 13 معدن گرانیت، سه معدن سنگ آهن و هفت معدن پوزلان که ماده اولیه سیمان است، دارد و در این زمینه، شاهین‌دژ تنها شهرستان استان است که این معدن در آن قرار دارد.

 وی با تاکید بر اینکه با توجه به وجود معدن سنگ‌آهن در این شهرستان باید کارخانه‌ای به همین منظور در شاهین‌دژ ایجاد شود اظهار کرد: در این زمینه نیز نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی برای جذب سرمایه‌گذار کرد.

 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شاهین‌دژ با ابراز تاسف از اینکه مشکلات عدیده‌ای در حوزه فرش در این شهرستان وجود دارد افزود: خوشبختانه بنا بر گفته همایون هاشمی، مجلس شورای اسلامی مصمم به حل این مشکل است و از سوی دیگر کارگاه رنگرزی نیز با همکاری نماینده مجلس این شهرستان ایجاد می‌شود.

 وی با تاکید بر اینکه باید صنوف آلاینده از شهر خارج شود تصریح کرد: خوشبختانه شورای اسلامی شهر قول مساعد داده که مکان مناسبی در خارج از شهر مثل مجتمع یا بازارچه را در اختیار صنوف قرار دهد.

 

 انتهای پیام/ع

افتتاح کارخانه قند شاهین دژ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.