مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان سمنان;

برداشت بیش از 43 هزار تن سیب از باغات استان سمنان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از پیش‌بینی برداشت 43 هزار و 775 تن سیب از باغات این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی قرائیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : در استان سمنان حدود 2 هزار و 822 هکتار باغ سیب وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود این میزان محصول از آن برداشت شود.


وی با اشاره به اینکه از این بیش از 2 هزار و 800 هکتار باغ سیب موجود در استان سمنان حدود یک هزار و 751 هکتار آن باغات بارور است تصریح کرد: به‌طور متوسط از هر هکتار باغ سیب استان سمنان حدود 25 تن محصول سیب برداشت می‌شود.


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه سمنان استانی چهارفصل بوده و نیز با توجه به وضعیت کشاورزی این استان، سه نوع سیب بهاره، تابستانه و پاییزه در باغات استان سمنان کشت می‌شود عنوان کرد: برداشت سیب در استان سمنان از اواخر فصل بهارآغازشده و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.


قرائیان با اشاره به اینکه باغداران استان سمنان در سال‌های اخیر از توسعه باغات سیب جدید و ارقام جدید آن در این استان استقبال زیادی کرده‌اند اضافه کرد: مقاومت پایه‌های رویشی سیب مالینگ و مالینگ مرتون به آفات و بیماری‌های شایع از جمله علل این استقبال بوده است.


وی باروری زو‌دتر از موقع و از سال سوم به بعد و نیز تولید چندین برابر محصول در باغات سیب جدید نسبت به باغات قدیمی سیب را از دیگر علت‌های رغبت زیاد باغداران به توسعه باغات سیب از انواع جدید آن برشمرد.


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه سیب از جمله محصولاتی است که بیشترین تنوع ارقام را دارد تصریح کرد: محصولات زودرس بهاره مانند سیب گلاب، ارقام تابستانه مانند سیب گالا و سیب دلباراستیوال و نیز ارقام پاییزه مانند گونه‌های فوجی، گرانی اسمیت، رد و گلدان دلیشیز در نقاط مختلف استان سمنان و با شرایط آب‌وهوایی متفاوت کشت می‌شود.


انتهای پیام / ه


برداشت سیب از باغات استان سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار