سلیمی در تشریح نشست امروز صبح کمیسیون شوراها مطرح کرد

حضور وزیر کشور و فتاح در جلسه کمیسیون شوراها/اعلام آمادگی کمیته امداد برای تکمیل 140 هزار مسکن مهر ناتمام

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور نشست امروز صبح کمیسیون متبوع خود را تشریح کرد.

حضور وزیر کشور و فتاح در جلسه کمیسیون شوراها/اعلام آمادگی کمیته امداد برای تکمیل 140 هزار مسکن مهر ناتماماصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در تشریح نشست امروز صبح کمیسیون متبوع خود گفت: رحمانی فضلی وزیر کشور به همراه معاونان و فتاح رئیس کمیته امداد در این جلسه حضور داشتند.

وی تصریح کرد: وزیر کشور با توجه به حوزه فعالیت این کمیسیون در بحث امنیت داخلی، بحران، نیروی انتظامی و... برای مشورت و همفکری درباره برخی امور به این جلسه آمده بود و گزارشی از روند فعالیت‌های این وزارتخانه در زلزله غرب کشور و اربعین حسینی ارائه کرد.

سلیمی تصریح کرد: رحمانی فضلی اعلام کرد که مراسم اربعین امسال از لحاظ عدم تردد غیرمجاز افراد، ترافیک، تغذیه و معضلات امنیتی دارای مشکلات کمتری نسبت به پارسال بود.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تأکید کرد:‌ وزیر کشور همچنین در این نشست درباره اقدامات این وزارتخانه در بحث زلزله اخیر هم بیان داشت که صبح همان روز با وزیر بهداشت در محل حضور یافته و در همان روز به وسیله 50 هلی کوپتر مصدومان منتقل شده‌اند.

وی ادامه داد:‌ رحمانی فضلی تأکید کرد که اکنون دستگاه‌های پمپ بنزین، اسکان موقت از اولویت‌های منطقه بوده اگرچه سپاه پاسداران در روستاها و ارتش در شهر این مسئولیت را به عهده گرفته‌اند اما بنیاد مسکن تا یک ماه آینده باید اسکان موقت زلزله زدگان را فراهم کند.

سلیمی اذعان کرد: وزیر کشور در این نشست بیان داشت با توجه به اینکه متولی اصلی مدیریت بحران در کشور این وزارتخانه بوده اما منابع پایدار ندارد، باید دو هزار میلیارد تومان تجهیزات در انبارها برای حوادث غیر مترقبه وجود داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به بررسی هرچه سریع‌تر لایحه مدیریت بحران در مجلس گفت: به احتمال زیاد طی این دو هفته این لایحه در مجلس بررسی و تصویب می‌شود تا مشکلات تأمین مسائل مادی و تجهیزات و دیگر اقدامات در زمان حوادث غیر مترقبه مرتفع شود.

وی اظهار کرد: موضوع تکمیل و اجرای صحیح قوانین نظام مهندسی و کنترل ساختمان‌ها هم در این نشست بررسی و قرار شد طبق ضوابط مشخص این اقدامات به درستی انجام شود.

سلیمی همچنین با اشاره به حضور رئیس کمیته امداد هم در نشست امروز صبح بیان کرد:‌ فتاح در این جلسه از قوانین مصوب اخیر مجلس در حمایت از کمیته امداد بسیار تشکر کرد و گفت که درباره بررسی و کاهش آسیب‌های اجتماعی جلساتی خوبی را تاکنون در حضور مقام معظم رهبری داشته‌اند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور همچنین تصریح کرد: فتاح اعلام کرد با توجه به اینکه ما در کشور 140 هزار مسکن مهر تکمیل نشده بدون متقاضی داریم که کمیته امداد آماده است از طریق وزارت راه و شهرسازی، آنها را تکمیل و در اختیار مددجویان خود قرار دهد.

وی اظهار کرد: رئیس کمیته امداد در این نشست اعلام کرد که 97 درصد بودجه کمیته امداد تاکنون از سوی دولت پرداخت شده و بانک‌ها همکاری خوبی برای ارائه وامهای مددجویان دارند و قرار است امسال مبلغ وام از 15 به 20 میلیون تومان افزایش پیدا کند.

سلیمی بیان کرد: رئیس کمیته امداد تصریح کرد که 120 نفر از جامعه هدف کمیته امداد در زلزله غرب کشور فوت شده و 20 هزار واحد مسکونی هم تخریب شده است که طی قراردادی با سپاه پاسداران این واحدها ساخته خواهند شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار