تاکید بر توجه ویژه شهرداری نسبت به مرمت مسجد کریم خان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خواستار توجه ویژه و حساسیت شهرداری تبریز نسبت به مرمت مسجد تاریخی کریم خان در هسته مرکزی این شهر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بازدید از روند بازسازی و مرمت مسجد کریم خان با بیان اینکه این مسجد قدمتی 200 ساله دارد، گفت: سازه این بنای تاریخی در روند احداث ایستگاه مترو در میدان شهید بهشتی خسارت دید، اما این خسارت به همت خیران، مردم و دستگاه های ذیربط از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفع شد و بازسازی آن در حال اتمام است.

وی افزود: عملیات مرمت و بازسازی مسجد کریم خان به همت خیران و همکاری دستگاه های اجرایی پیشرفت خوبی دارد اما برای بهره برداری کامل نیازمند توجه ویژه شهردای تبریز است.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: برای بهره برداری کامل از این مسجد تاریخی و زیبا باید دو باب مغازه ای که در حاشیه ورودی آن قرار دارد توسط شهرداری تبریز تملک شود و در اختیار هیأت امنای مسجد قرار گیرد.

وی یادآور شد: این مسجد آبروی شهر تبریز است و باید اقدام لازم برای مرمت و بازسازی هرچه بهتر آن صورت گیرد تا آحاد مردم و گردشگران به نحو احسن از این بنای تاریخی و مذهبی استفاده کنند.

هم اکنون عملیات مرمت مسجد تاریخی کریم خان در قالب بندکشی، نماسازی، اجرای قاب بندی، تعویض در و پنجره های فلزی با چوبی، پوشش آجری پشت بام و حذف سنگ مرمر اضافه شده به ستون ها و مرمت آنها با آجر در حال انجام است.

مسجد کریم خان متعلق به دوره قاجاریه می باشد و در سال 1383 به شماره 11156 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 

انتهای پیام/ش

شهرداری نسبت به مرمت مسجد کریم خان توجه ویژه داشته باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین شمشیری
۰۱:۵۱ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
اقا صد ها مسجد تاریخی تو شهر استان ها هم سر بزنید مغازه های یا ساختمان های تو شهر استان ها تو شهراستان اسکو هم سر بزنید ایجا هم نیاز احیا مرمت نوسازی یا بازسازی دارد بناهای های تاریخی اش اسکو چشم تبریز