درخواست سالاری از شهردار برای رسیدگی به تخلفات دفاتر خدمات الکترونیک شهر

عضو شورای شهر تهران گفت:در برخی دفاتر خدمات الکترونیک شهر تخلفات گسترده انجام می شود که لازم است شهردار تهران به این موضوع رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهر سازی شورای شهر تهران در تذکر خود در صحن علنی شورای شهر تهران به منظور شفاف سازی درباره لغو مصوبه ارائه تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی در زمان اخذ پروانه ساخت و ساز بیان داشت: این مصوبه شورای شهر در سال ۸۸ تصویب شده که بر اساس آن برای کارکنان شورا و شهرداری که ۵ سال سابقه ممتد همکاری با شهرداری تهران داشته اند در صورت اقدام برای دریافت پروانه برای ملک خود ۲۰ میلیون تومان تسهیلات عوارض دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: همزمان با آغاز به کار شورای پنجم این مصوبه با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری باطل شد و این ذهنیت در فضای رسانه‌ای و عمومی بوجود آمد که این ابطال توسط مدیریت شهری جدید انجام شده که چنین نبوده و صرفا رای دیوان همزمان با آغاز به کار مدیریت شهری صادر شده است.

سالاری در ادامه در تذکری نسبت به نحوه فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک شهرداری تهران اظهار داشت: در سال ۷۸ طی مصوبه‌ای شورای شهر تهران تصمیم گرفت ارائه خدمات فنی ساختمان‌ها را به بخش خصوصی برون سپاری کند، فلسفه اصلی چنین مصوبه‌ای این بود که اولا این تصدی گری‌ها به بخش خصوصی واگذار شود، دوم اینکه فضای رانتی که در حوزه شهرسازی مناطق ۲۲ گانه شهرداری ایجاد شده بود و اعتراضات مردم را در پی داشت از بین برود،سوم اینکه تعداد بسیار زیاد نیروی انسانی که در شهرداری جمع شده بود تعدیل شود و در نهایت ارائه خدمات صدور پروانه که ۹۰ درصد مراجعات مردمی به حوزه شهرداری است توسط بخش خصوصی و در فضای رقابتی انجام شود.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: بر اساس قانون تمامی شرکت‌ها و افراد ذیصلاح می‌توانند برای ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک اقدام کنند این در حالیست که طی سال‌های گذشته دفاتر زیادی اقدام به تخلفات گسترده کرده اند، اما همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و هیچ کمیته انضباطی برای رسیدگی به تخلفات آنها تشکیل نشده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه قرار بود با ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک شهر نیرو‌های شهرداری در این حوزه تعدیل شوند، افزود: نه تنها نیرو‌های شهرداری کاهش پیدا نکرد که چندین برابر هم شد و از طرفی ۱۸۰۰ نفر نیرو هم در این دفاتر مشغول شدند و اکنون مردم باید هم به دفاتر و هم به شهرداری‌ها مراجعه کنند که موجب ناراحتی شهروندان شده است.

وی خاطر نشان کرد: در کشور‌های پیشرفته مردم برای اقدامات مربوط به ساخت و ساز از طریق سامانه‌های مشخص بصورت هوشمند و بدون برخورد با افراد مختلف اقدام می‌کنند.

سالاری در پایان گفت: از شهردار تهران می‌خواهیم که در  خصوص تخلفات دفاتر خدمات الکترونیک شهر هرچه سریعتر اقدام کند.


انتهای پیام/

تخلفات گسترده در برخی دفاتر خدمات الکترونیک شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار