پارک علم و فن‌آوری کهگیلویه و بویراحمد تنها در حد یک ساختمان است

رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه طی چند روز اخیر هرکسی دنبال مقصر تاخیر در راه اندازی پارک علم و فن‌آوری کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: راه اندازی این پارک فعلا در حد یک ساختمان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  محمودرضا رحیمی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: طی چند روز اخیر رسانه‌ها دنبال مقصر تاخیر در راه اندازی پارک علم و فن آوری بودند و در این زمینه برخی در کنار نقد خود فلفل و بادمجان می‌گذاشتند در حالی در این زمینه شاهکار شده است.

وی با بیان اینکه رسانه نباید از جریان‌های سیاسی تحریک پذیری داشته باشد، عنوان کرد: برای کارهای انجام شده در زمینه راه اندازی پارک علم و فن آوری تا همین حد نیز سختی‌های زیادی را متحمل شدیم.

رحیمی ابراز کرد: سال 85 با موج راه اندازی پارک‌های علم و فنآوری در کشور پارک کهگیلویه و بویراحمد نیز مصوب شد ولی تا سال 87 که مسئول راه اندازی پارک علم و فن‌اوری شدم هیچ اقدامی انجام نشده بود.

وی با اشاره به اینکه طبق آئین نامه تاسیس پارک‌های علم و فن آوری شرایط خاص خود را دارد، ادامه داد: وجود راه دسترسی، وجود حداقل 5 هکتار زمین، اعلام امادگی 10 واحد فن‌آور، تاسیسات پایه، تغییر کاربری زمین در شورای عالی شهرسازی و یا کمیسیون ماده 5 به آموزشی و ...از جمله برخی از شرایط مشخص شده است.

رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه بهمن سال 87 به عنوان مدیرگروه مهندسی شیمی منصوب شدم و دیگر مسئولیت راه اندازی پارک علم و فنآوری را نداشتم، ابراز کرد: در زمان ریاست شاپور رمضانی رئیس دانشگاه یاسوج نیز مجدد به عنوان مسئول راه اندازی پارک منوصب شدم.

رحیمی بیان کرد: راه اندازی پارک علم و فن آوری 4 مرتبه منتفی شد ولی با دلسوزی و درایت خادمی استاندار قبلی و همچنین تعامل هاشمی معاون وزیر علوم، رئیس دانشگاه و مسئول راه اندازی پارک این مهم منتفی نشد.

وی با تاکید بر اینکه بدون رعایت مقررات آئین نامه مواقت اصولی پارک علم و فن آوری کهگیلویه و بویراحمد صادر شد، گفت: برای پارکی که وجود نداشت و هنوز زمین و ساختمان ندارد با همکاری معاون وزیر علوم توانستیم ردیف بودجه بگیریم.

رحیمی بیان کرد: با تلاش استاندار سابق در حالی پارک علم و فن آوری جزو مصوبات دولت نبود در پایان دولت رئیس جمهور پذیرفت و 4 میلیارد تومان اعتبار برای این پارک اختصاص داد که تاکنون بیش از 2 میلیارد تومان آن جذب شده است.

به گزارش تسنیم، استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استان فاقد پارک علم و فن آوری بوده که این موضوع سبب نگرانی نخبگان، مخترعان و مسئولان استانی از جمله نماینده عالی دولت و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی شده است.

انتهای پیام/غ

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.