رئیس اداره محیط زیست اردستان:

دستگیری باند حرفه‌ای ۱۰ نفره شکار غیرمجاز در اردستان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: ماموران حفاظت محیط زیست این شهرستان موفق به دستگیری یک باند حرفه‌ای ۱۰نفره شکارچی غیرمجاز در مناطق آزاد این شهرستان شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین شواخی  اظهار داشت: گروه‌های حفاظت محیط زیست این شهرستان در مناطق مختلف مشغول گشت‌زنی بودند که دراین عملیات روز گذشته ماموران حفاظتی موفق به دستگیری 10 شکارچی حرفه‌ای متخلف در ارتفاعات کوه بلالک در منطقه کویری خارو شدند.

وی افزود: از شکارچیان متخلف دستگیر شده لاشه یک راس کل وحشی، یک قبضه سلاح 270 یک قبضه سلاح دولول ، تعدادی فشنگ ، 7 دستگاه دوربین چشمی، 3 دستگاه بی‌سیم دستی، 2 دستگاه فاصله سنج کشف شده است.

رئیس اداره محیط زیست اردستان بیان کرد: حفاظت از عرصه‌های طبیعی و گونه‌های جانوری و حیات وحش به ویژه گونه‌های در حال انقراض و در خطر، مقابله با شکارچیان غیرمجاز و سودجو از جمله وظایف تیم‌های حفاظتی و همیاران حفاظت محیط زیست این شهرستان است.

وی ادامه داد: اداره محیط زیست شهرستان با همکاری مراجع قضایی با متخلفان شکار غیرمجاز در منطقه برخورد شدید خواهد کرد که تقاضا داریم مردم از انجام شکار در این منطقه پرهیز کنند.

منطقه شکار ممنوع خارو که با مساحت یکصد هزار هکتار با فاصله اندکی از مرزهای جنوبی پارک ملی کویر واقع شده است زیستگاه مناسبی  برای جبیر، قوچ، میش، کل و بز است.

 

انتهای پیام/م

 

دستگیری باند حرفه ای شکارچیان  غیرمجاز در اردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.