وثوق احمدی: باشگاه های ایرانی برای دریافت مجوز حرفه ای پرونده سازی نکرده اند

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال گفت: باشگاه های ایرانی برای دریافت مجوز حرفه ای پرونده سازی نکرده اند اما پرونده برخی طلبکاران تاکنون بررسی نشده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان روزبه وثوق احمدی در حاشیه اولین همایش هئیت‌های فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای  بین‌المللی کردن قرارداد‌های بین بازیکنان و مربیان با باشگاه‌ها و همچنین واسطه‌ها تصمیم گرفتیم قراردادی با فیفا منعقد کنیم. برهمین اساس فیفا نیز نرم‌افزاری‌هایی در این مورد در اختیار فدراسیون فوتبال ما قرار داد و 3 نفر نیز جهت آموزش از سوی فیفا عازم ایران شدند تا این نرم‌افزار‌ها را برای مسئولان باشگاه‌ها، فدراسیون و هیئت‌ها آموزش دهند. امیدوار هستیم با آمدن این نرم افزارها باشگاه ها موضوعات حقوقی و قراردادی را مقداری جدی تر بگیرند، باعث شود تا مقداری به سمت بین المللی شدن سوق پیدا کنیم.

وثوق‌احمدی درمورد اینکه برخی از طلبکاران می‌گویند با ما صحبتی نشده یا پرونده‌سازی صورت گرفته،‌افزود: AFC سه حالت را در نظر گرفته است.اول اینکه باشگاه‌ها تسویه کنند، سپس توافقنامه با طلبکاران صورت بگیرد و بعد از آن در مرجع ذیصلاح نسبت به این موضوع رسیدگی انجام گیرد. بنابراین پرونده‌سازی نشده است بلکه این باشگاه‌ها طلبکارانی دارند که تاکنون از آنها شکایت نکرده‌اند. باشگاه استقلال از ما خواسته است تا نسبت به این پرونده ها اقدام کنیم و به نوعی از حالت سوم یعنی رسیدگی به مراجع ذیصلاح که حق قانونی باشگاه هاست استفاده کرده‌اند. اگر کمیته تعیین وضعیت رسیدگی و رای را صادر کند و مشخص شود باشگاهی بدهکار است باید در آن صورت بدهی‌ها را پرداخت کنند.

او درباره اینکه باشگاه‌های پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی بدون پرداخت بدهی‌های خود موفق به دریافت مجوز حرفه‌ای شده‌اند،گفت: هر سه باشگاه برای گرفتن مجوز حرفه‌ای نیاز داشتند که وضعیت بدهی‌های خود را مشخص کنند. هر سه  باشگاه یکسری طلبکارانی دارند که برای دریافت طلب خود به کمیته انضباطی شکایت نکرده‌اند. این باشگاه‌ها از ما خواسته‌اند که وضعیت قرارداد‌های این دسته از طلبکاران را مشخص کنیم و معلوم شود میزان دقیق بدهی آنها چقدر است و چنانچه مشخص شد طلبکار هستند رای صادر شود تا برای پرداخت آنها اقدام کنند. پرونده امیر حسین صادقی و سایر افراد هم از این دست است و در حال تشکیل پرونده ها هستیم و چنانچه پرونده ها نقضی داشته باشد به باشگاه ها می فرستیم و پس از پایان این موارد رای را سایر می کنیم.

عضو کمیته تعیین وضعیت در پایان درباره شکایت امیرحسین صادقی به AFCگفت: فیفا و AFC مرجع رسیدگی به مشکلات بین‌المللی هستند و مشکلات داخلی باید در  همان کشور بررسی شود. در موقعی که دعوا جنبه بین‌المللی داشته باشد و یکی از طرفین خارجی باشد فیفا نسبت به مسئله رسیدگی می کند در غیر این صورت دوباره فیفا پرونده را برای رسیدگی بیشتر به ایران برمی‌گرداند.

انتهای پیام/

اظهارات احمدی درباره وضعیت باشگاه ها در آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار