پورمختار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

برخورد ضعیف بانک مرکزی با دایرکنندگان موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی گفت: بانک مرکزی تاکنون برخورد مناسبی با دایرکنندگان موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز نداشته است.

یمحمدعلی پورمختار عضو کمیسیون حقوقی و قضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره عملکرد قوه قضاییه در برخورد با دایرکنندگان موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز گفت:‌ قوه قضاییه تاکنون عملکرد قابل قبولی در این راستا داشته اما بانک مرکزی، نظارت و برخورد ضعیفی داشته است.

وی با بیان اینکه قانون، بانک مرکزی را متولی برخورد با دایرکنندگان موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز کرده است و این نهاد باید این مسئله را پیگیری کند، ادامه داد: بانک مرکزی تنها کاری که تاکنون انجام داده این است که در رسانه جمعی می‌گوید فلان موسسه مالی و اعتباری غیرمجاز است؛ اما هیچ اقدام دیگری انجام نداده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی تصریح کرد: بانک مرکزی باید گزارش‌های مربوط به تخلفات دایرکنندگان این موسسات را به نیروی انتظامی به عنوان ضابط قوه قضاییه بدهد و سپس از طریق قوه قضاییه بخواهد که هرچه سریع‌تر این موسسات غیرمجاز پلمپ شوند.

پورمختار اظهار کرد: جای تأسف دارد که برخی از این موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز، همچنان با تابلوی بانک مرکزی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: بانک مرکزی با وجود آن که متولی اصلی برخورد با موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز است، ادعا می‌کند که قوه قضاییه و نهادهایی چون نیروی انتظامی با آنان همکاری نکرده‌اند در حالی که چند سال پیش ما این مسئله را در کمیسیون اصل نود حل کردیم و قرار شد این نهاد‌ها برای برخورد با این موسسات با هم همراه باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد نوروزی
۱۵:۲۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
تاسف
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۵۳ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
حاج جعفر
۱۲:۵۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
عجب
Romania
حمیدرضا
۱۲:۳۰ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
اکثر مبلغ پس انداز اینجانب پس انحلال تعاونی فرشتگان در بانک کاسپین انجام شده است و بانک مرکزی در خصوص انحلال آن اطلاع رسانی نکرده بود. ضمنا اگر فرشتگان انحلال پیدا کرده بود چرا کاسپین در حداقل 10 مرتبه پس از انحلال از اینجانب پول دریافت کرده است؟ یا بانک مرکزی تخلف کرده یا کاسپین؟ چه کسی پاسخ این سوال را می دهد؟؟آقای سیف یا مسئولین کاسپین؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد نوروزی
۱۵:۲۶ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۱:۲۵ ۰۳ آذر ۱۳۹۶
عجب
آخرین اخبار