شکاف‌های آینده دنیا شکاف‌های فناوری هستند

معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: امروزه فکر و پژوهش دو شاخه اصلی رشد و توسعه هستند و موتور محرکه توسعه، میزان فکر کردن است.

شکاف‌های آینده دنیا شکاف‌های فناوری هستندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  دکتر کردی در مراسم افتتاحیه برنامه‌های هفته پژوهش در دانشگاه سیستان و بلوچستان عنوان کرد: برای داشتن دانشی نو، فکر و طرح نو را باید در زندگی نمادینه کنیم همچنین پژوهش و فکر کردن باعث آموزش بهتر می‌شود و پژوهش زیربنا و مکمل آموزش هست.

وی افزود: هزینه برای فکر و پژوهش یک سرمایه گذاری طولانی مدت است و بخل در این کار باعث عدم پیشرفت می‌شود.

وی تصریح کرد: برای حل کردن مسائل و مشکلات جامعه باید پژوهش انجام شود و در حال حاضر ۲۰ کشور اول صنعتی دنیا بیشترین هزینه را برای پژوهش و فناوری انجام می‌دهند، اما نرخ مصوب پژوهش برای کشور ما ۴ درصد است که هم اکنون ۰.۵ درصد آن فقط تخصیص پیدا می‌کند.

دکتر کردی در رابطه با نمایشگاه هفته پژوهش که به میزبانی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود هم گفت: ایجاد تفکر کارآفرینی روی همه غرفه‌ها تفاوت اساسی نمایشگاه امسال با سال‌های گذشته است و امسال چیزی بالغ بر ۸۰ نشست و سخنرانی در پیرامون این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی درباره تعداد غرفه‌های فعال این نمایشگاه‌ها هم افزود: تعداد کل غرفه‌های موجود در نمایشگاه حدود ۶۴ غرفه است که ۴۰ غرفه مربوط به ادارات دولتی و بخش خصوصی و ۲۴ غرفه مربوط به دانشگاه سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/گ

شکاه های آینده دنیا شکاف های فناوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار