هاشمی مطرح کرد؛

همکاری ایران و پاکستان جهت مقابله با بیماری‌های واگیردار/ لزوم حذف بروکراسی اداری برای افزایش صادرات دارو

وزیر بهداشت از مفاد تفاهم نامه ایران و پاکستان از جمله مبارزه با بیماری‌های واگیردار و افزایش صادرات دارو خبر داد.

دیدار وزرای بهداشت ایران و پاکستانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت در مراسم ديدار با وزیربهداشت پاكستان گفت: از ملت و دولت پاکستان برای همدردی و کمک‌های انسان دوستانه به زلزله‌زدگان کرمانشاه تشکر می‌کنیم. جمهوری اسلامى ایران و پاكستان دو کشور تاثیر گذار در جهان اسلام هستند و علاوه بر همسایگی دارای ریشه‌های فرهنگی ،‌دینی و برادری هستند و در همین راستا خیلی خوشحالیم که وزیر بهداشت پاکستان به کشور ایران سفر کرد.

هاشمی در زمینه تفاهمات صورت گرفته بین دو کشور ایران و پاکستان گفت: تصور می‌کنم زمینه‌های همکاری زیادی بین وزارتخانه‌های بهداشت دو کشور وجود داشته باشد. کارشناسان اشراف خوبی به روابط دو سازمان دارند و امیدوارم تفاهم‌نامه‌ای که امضا شد راهی برای گسترش همکاری‌های دو کشور باشد.

وی در توضیح مفاد تفاهم‌نامه میان دو کشور ایران و پاکستان گفت: از جمله مفاد این تفاهم نامه همکاری شرکت‌های دارویی و تحقیقاتی،‌ انتقال تجارب ایران به پاکستان خصوصا در زمینه مقابله با بیماری‌های غیر واگیر است.

لزوم مراقبت های بهداشتی در مرز دو کشور 

وزیر بهداشت ایران در خصوص معضلات بهداشتی در مرز ایران و پاکستان گفت: یکی از مشکلات جدی ما اتفاقاتی است که در رفت و آمد انسان‌ها و کشتار دام در مرز رخ می‌دهد و انتقال بیماری‌ها به صورت جدی مطرح است باید اقدامات اساسی در جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌ها توسط دو کشور انجام شود پیشنهاد می‌کنم جمع مشترکی در فرآورده‌های دامی بین دو کشور ایجاد شود تا مصونیت بیشتری در برابر شیوع بیماری‌های دامی داشته باشیم همچنین صادرات و واردات مواد غذایی و دامی با رشد بیشتری صورت پذیرد.

قاضی زاده هاشمی در خصوص زمینه‌های همکاری میان دو کشور ایران و پاکستان گفت: یکی از حوزه‌هایی که انتظار می‌رود شاهد تحول و نوآوری باشیم بحث دارو و واکسن است، امیدوارم شرایط خوبی برای شرکت‌های خصوصی دو کشور فراهم شود و با حذف بروکراسی اداری قطعا شاهد پیشرفت شرکت‌های دارو سازی دو کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت در امر سلامت نیازمند گفتمان اجتماعی است، یادآور شد: وظیفه اصلی ما در زمینه بهداشت پیشگیری است و این امر میسر نمی‌شود مگر با ارتقای سطح فرهنگی و علمی در جامعه.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار