فرماندار دیر:

سطح دسترسی مردم به خدمات خانه‌های بهداشت در شهرستان دیر مطلوب است

فرماندار شهرستان دیر گفت: سطح دسترسی مردم به خدمات خانه‌های بهداشت در شهرستان دیر مطلوب است.

سطح دسترسی مردم به خدمات خانه‌های بهداشت در شهرستان دیر مطلوب استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمزه اعتماد صبح یکشنبه در سومین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیر با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: نقش بسیج در ۸ سال دفاع مقدس و پس از آن در دوران سازندگی و تا به امروز نقشی موثر و کارآمد بوده که در همه حوزه‌ها فعال بوده و هرجا ورود داشته به کشور کمک کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ریشه‌کنی فلج اطفال در کشور افزود: یکی از نقش‌های ویژه بسیج در حوزه سلامت، همکاری در بسیج ریشه‌کنی قلج اطفال در سال‌های گذشته بود که توانستند با همکاری وزارت بهداشت به موفقیت برسند.

وی با اشاره به احادیت و روایات در خصوص اهمیت سلامتی، اضافه کرد: سلامت و امنیت دو نعمتی‌اند که قدر آن مجهول مانده است و تا زمانی که سلامتی و امنیت را از دست ندهیم به اهمیت آن به خوبی پی برده نمی‌شود.

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه شورای سلامت یکی از جلسات مهم شهرستان است، گفت: مصوبات شورای سلامت باید بر بحث پیشگیری تاکید داشته باشد چرا که پیشگیری مقدم بر درمان است و اگر ما پیشگیری را انجام دهیم و به درمان نرسیم ضمن صرفه اقتصادی خانوار و صیانت از بیت المال اقدامی شایسته و کارساز نیز انجام شده است.

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌های به وظیفه ذاتی خود در قبال سلامت مردم بپردازند و با همکاری دیگر دستگاه‌های مسئول مشکلات این حوزه را رفع کنند.

مصوبات شورای سلامت روی زمین نماند

اعتماد اضافه کرد: مصوبات جلسه شورای سلامت اهمیت ویژه دارد و مسئولین باید مصوبات مربوط به دستگاه‌ خود را عملیاتی و گزارش اقدامات انجام شده را در جلسه بعدی شورا به صورت مسند و مستدل ارایه کنند.

وی ادامه داد: اگر مصوبه‌ای امکان اجرایی آن توسط یک دستگاه به تنهایی وجود ندارد لازم است کمیته‌ای متشکل از ادارات مرتبط با موضوع تشکیل و تا حصول نتیجه پیگیری و مصوبه عملیاتی شود.

فرماندار دیر اظهار کرد: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات خوبی در حوزه سلامت کشور به ویژه در مناطق محروم صورت گرفته است که شهرستان دیر نیز از این موهبت انقلاب برخوردار شده است.

ساخت خانه‌های بهداشت روستایی

وی با اشاره به ساخت خانه‌های بهداشت روستایی ابراز داشت: تمامی روستاهای شهرستان دیر که شرایط لازم برای احداث خانه بهداشت داشته‌اند در آن مناطق خانه بهداشت ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

اعتماد با بیان اینکه سطح دسترسی مردم به خدمات خانه‌های بهداشت در شهرستان دیر مطلوب است، گفت: روستاهایی که فاقد شرایط لازم برای ساخت خانه بهداشت بوده‌اند نیز تخت پوشش دیگر خانه‌های بهداشت قرار گرفته و اهالی آن مناطق از خدمات بهداشت و درمان بهره‌مند هستند.

توسعه بخش سلامت در دیر

رییس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دیر خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت شهرستان دیر اقدامات خوبی از جمله تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، ساخت خانه‌های بهداشت، اورژانس جاده‌ای، بیمارستان، پایگاه سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت انجام شده است.

وی اضافه کرد: بیمارستان دیر که سال‌ها عملیات اجرایی آن متوقف مانده و به یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم تبدیل شده بود در دولت تدبیر و امید با تلاش همه مسولین ، تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

لزوم رفع مشکلات بیمارستان دیر

اعتماد ادامه داد: مشکلاتی پیرامون بیمارستان دیر وجود دارد که همه دستگاه‌ها، مسئولین و مردم باید کمک کنند تا این مشکلات برطرف شود.

فرماندار شهرستان دیر با تاکید بر نقش خیرین سلامت گفت: حوزه سلامت دارای یک سری کمبودها و نیازها است که خوشبختانه تعدادی از خیرین نیک‌اندیش شهرستان اعلام آمادگی برای کمک به حوزه سلامت کرده‌اند که ما از ورود آنها استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران برای تشویق خیرین به کمک به حوزه سلامت وارد عمل شوند و نیات خیرین را به سمت رفع نیازهای این حوزه هدایت کنند.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.