با مخترعین ایرانی؛

خبر خوب برای کشاورزان، رشد سریع و افزایش مقاومت گیاهان با کمک یک قارچ

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تهیه قارچی شده است که از گیاه در برابر آفات محافظت می‌کند.

خبر خوب برای کشاورزان، رشد سریع و افزایش مقاومت گیاهان با کمک یک قارچبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روز‌مره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات دانش‌بنیان بپردازد که توسط محققان این شرکت‌ها تولید شده‌اند.

در طبیعت انواع و اقسام مواد گیاهی یافت می‌شود، اما مهم این است که از کدام یک از آن‌ها استفاده کنیم.  یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به جداسازی قارچ طبیعی شده است که به رشد گیاه کمک می‌کند و همچنین آنرا در برابر آفات و باکتری‌ها در امان نگه می‌دارد.


مدیر این شرکت دانش بنیان در گفت و گو با خبرنگارحوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص این قارچ گیاهی اظهار کرد: قارچ گیاهی «ماهی کور ریز» در مجاورت ریشه گیاهان قرار می‌گیرد و سبب هم زیستی مسالمت آمیز می‌شود.


وی ادامه داد: ریشه این قارچ از ریشه گیاه بلند‌تر و قوی‌تر است و به همین دلیل در برابر انواع آفات و باکتری خاک مقاومت بیشتری دارد و این مقاومت خود را به ریشه گیاه هم منتقل می‌کند و از آن محافظت می‌کند.

رشد ۳۰ برابری گیاه با قارچ گیاهی

این مدیر با اشاره به این موضوع که هم زیستی قارچ و گیاه سبب رشد ۳۰ برابری آن می‎‌شود تصریح کرد: قرار گرفتن این قارچ در کنار ریشه گیاهان سبب می‌شود تا مواد غذایی ۳۰ برابر بیشتر به ریشه گیاهان برسد و این موضوع سبب رشد بهتر آن‌ها خواهد شد.

وی در خصوص این موضوع که قارچ تا چه میزان از گیاه محافظت می‌کند، گفت: این قارچ در برابر سرما، گرما، انواع آفات، باکتری‌ها، حشرات، شورورزی و به طور کل انواع آفات زیستی و غیر زیستی به عنوان سپر دفاعی ظاهر می‌شود.


این مدیر یادآور شد: درست است که قارچ ماهی کور ریز از دل خود طبیعت تهیه می‌شود، اما تعداد آن بسیار محدود است و برای کشاورزان و ومزرعه داران گیاهی مفید و موثر است. به همین دلیل شرکت ما اقدام به دریافت این قارچ از طبیعت کرده است و آنرا در مقیاس بزرگ در بازار عرضه می‌کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
لطفابفرمایندبرای صیفی جات هم آیامفیداست؟این قارچ مفیدرو چگونه تهیه کنیم؟
آخرین اخبار