53 نفر از استخدامی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد سهمیه ایثارگران است

معاون اشتغال بنیاد شهید و امورایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بند 21 و قانون استخدامی برای جامعه ایثارگران گفت: مقرر شد که 53 نفر از استخدامی دانشگاه علوم پزشکی استان به سهمیه ایثارگران اختصاص یابد این درحالی است که برخی از ادارات که جدیدا اگهی زده اند سهمیه ایثارگران را در نظر نگرفته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  جلسه شورای هماهنگی امورایثارگران دستگاههای اجرایی استان با مصوبات و ایین نامه هایی صبح امروز در محل کنگره ملی شهدای استان برگزار شد که در این جلسه به سهمیه جامعه ایثارگران در بخش های مختلف اشاره و تاکید بر اجرای آن توسط ادارات استان شد.

معاون اشتغال بنیاد شهید و امورایثارگران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بند 21 و قانون استخدامی برای جامعه ایثارگران گفت: مقرر شد که 53 نفر از استخدامی دانشگاه علوم پزشکی استان به سهمیه ایثارگران است اختصاص یابد این درحالی است که برخی از ادارات که جدیدا اگهی زده اند سهمیه ایثارگران را در نظر نگرفته اند.

فتاحیان افزود: در ماده ۲۱ گفته شده است که که ۲۵ درصد از نیروهای استخدامی باید به ایثارگران و جانبازان اختصاص یابد درحالی که این درصد درخیلی از موارد رعایت نمی شود.

معاون اشتغال بنیاد شهید و امورایثارگران کهگیلویه و بویراحمد انتظار داریم که در حوزه استخدام اگر شرکتی نیاز به نیرو دارد بتوانیم رایزنی کنیم و 25 درصدی که حق جامعه ایثارگری است را محقق کنیم که نیاز به همکاری دارد.

مشاور امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه به ماده 72 اشاره کرد و گفت: کلیه دستگاه ها استان که دارای امکانات تفریحی، ورزشی هستند موظف هستند که این امکانات را با پنجاه درصد تخفیف در اختیار خانواده های ایثارگران قرار دهند که طبق ماده نیز توسط برخی از ادارات رعایت نمی شود.

 

برخی دستگاه ها حتی جواب نامه را هم نداده اند


محمود داربام افزود: ایین نامه اجرای این ماده به ادارات مربوطه ارسال شده است که متاسفانه برخی از ادارات از جمله جهادکشاورزی، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان استان و علوم پزشکی، حتی تا کنون هیچ پاسخی نداده اند.

وی بیان کرد: به کلیه دستگاها اعلام شده تنها پنج دستگاه جواب دادن و اعلام امادگی کردند و بقیه دستگاه ها واکنش نشان نداده اند

مشاور امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد به ماده 88 یعنی قاون معافیت 30 درصدی هزینه تحصیلی دانشجویان ایثار گر اشاره کدر و گفت: دانشجویان ایثارگرد باید از 30 درصد معافیت هزینه تحصیلی در دانشگاه ها استفاده کنند که این نیز در برخی از دانشگاه های استان اجرا نمی شود که بینادشهید و امور اسثارگران باید در این خصوص یک پاسخ روشن به مردم بدهند.

معاون اشتغال بنیاد شهید و امورایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال گفت: شهریه خانواده ایثارگران بالای 25 درصد تاکنون از طرف دولت تامین می شد اما اینکه باید 30 درصد تخفیف داشته باشند اجرای این کار بار مالی دارد و دست استان نیست باید از تهران مبلغی به آن اختصاص یابد و بعد ما اجرایی کنیم بدون در نظر گرفتن هزینه در تهران نمی توان کاری کرد چرا که اجرای این کار کشوری است و تنها مخصوص این استان نیست.

مشاور امور ایثارگران استانداری کهگیلویه و بویراحمد به مصوبه دوم اشاره کرد و گفت: مصوبه دوم استفاده رایگان از انشعابات آب، برق، گاز، تلفن و فاضلاب برای یک بار توسط خانواده ایثارگران است این قانون نیز اگر تا کنون اجرا نشده باید اجرا شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در جلسه ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج گفت: به دلیل اینکه فردا علاوه بر جشن شهادت امام حسن عسکری نیز هست جشن میلاد سه شنبه از ساعت ۹ از امامزاده عبدالله به سمت مصلی برگزار می شود.

مجید محنایی افزود: ما بسیجیان را حمایت می کنیم این روزها کل کشور به سمت بسیجی شدن می رود و هرچه داریم از بسیج است و همه می بینم که اقدامات سردار سلیمانی گوش فلک را کر کرده و جنگ نیابتی روی مرزها را ایشان نگه داشته است.

وی ادامه داد: گاهی در دستگاهی حقوق ایثارگران ضایع می شود پیگیری کنیدکه حقوق کسی ضایع نشود و استحقاق حقوق شوند


انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.