مدير گروه تفسير و علوم قرآن جامعة الزهرا؛

امام حسن عسکری(ع)خدمات فرهنگی به امت ارائه دادند

شفیعی گفت:امام حسن عسکری(ع)خدمات فرهنگی به امت ارائه دادند واصحاب ویاران ایشان به مباحثه ومناظره بادشمنان می‌پرداختند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت‌الاسلام سیدحسین شفیعی، مدير گروه تفسير و علوم قرآن جامعة الزهرا، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار پس از امام جواد(ع) کم سن‌ترین امام از نظر زندگی در دنیا بودند.

وی خاطرنشان کرد: شرایط دوران پیشوای یازدهم بسیار سخت بود و حتی در برخی از تعابیر است که مانند امام کاظم(ع) در سن 15 سالگی زندانی شدند و از آن پس در مراقبت و زندان‌های مختلف بودند بنابراین به اندازه‌ای که برای ایشان شرایط فراهم بود در زمینه ارائه خدمات فرهنگی، اقتصادی و... کوتاهی نکردند.

مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن جامعة الزهرا با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) رسیدگی فراوانی نسبت به افراد مستمند داشتند گفت: زندگی این امام بزرگوار سرشار از نکات آموزنده است و گره‌گشایی و دستگیری‌های اقتصادی و مالی یکی از خدمات امام بوده است.

وی خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) خدمات فرهنگی نیز به امت ارائه دادند و اصحاب و یاران ایشان به مباحثه و مناظره با دشمنان می‌پرداختند.

شفیعی با اشاره به سخنی از امام حسن عسکری(ع) گفت: ایشان فرمودند باورع‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که علاوه بر پایبندی به واجبات و ترک محرمات حتی از ورود در مکان شک و شبهه پرهیز کند.

وی خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار در بخشی دیگر فرمودند عابدترین مردم کسی است که پایبند به واجبات خداوند باشد و در زمینه احیای فرایض الهی قدم بردارد و آنها را سر پا نگاه دارد. این فرایض و واجبات محدود به نماز و روزه نیست بلکه ممکن است واجبات اخلاقی، اقتصادی، سیاسی و عبادی باشد.

مدیر گروه تفسیر و علوم قرآن جامعة الزهرا عنوان کرد: در بخشی دیگر از این فرمایش آمده است زاهدترین انسان‌ها کسی است که از حرام پرهیز کند و افراد محکم کسانی هستند که در برابر گناهان نلغزند و ترک گناه کنند.

انتهای پیام/ح

گره‌گشايی های اقتصادی از خدمات ارزنده امام حسن عسكری(ع) بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار