پیروانی: دیدار ایران و استرالیا بزرگ‌ترین اتفاق تاریخ ورزش کشورمان است

پیشکسوت فوتبال ایزان گفت:دیدار ایران و استرالیا بزرگ‌ترین اتفاق تاریخ ورزش کشورمان است  و شادی مردم این موضوع را ثابت کرد.

پیروانی: دیدار ایران و استرالیا بزرگ ترین اتفاق تاریخ ورزش کشورمان است/ باید برای دیوانه استرالیایی بلیت سفر به فرانسه می گرفتیمافشین پیروانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره فرا رسیدن بیستمین سالگرد دیدار تاریخی ایران و استرالیا بیان کرد: هر چند در طول تاریخ ورزش ایران، نتایج ارزشمند و مهمی کسب شده است، اما فکر می‌کنم دیدار ایران و استرالیا بزرگ‌ترین اتفاق تاریخ ورزش کشورمان است و شادی مردم در خیابان‌ها چنین موضوعی را ثابت کرد. بازیکنان آن نسل همچنان در خاطر مردم اهمیت زیادی دارند و فراموش نشده اند. اعتقاد دارم آن تیم یکی از دوست داشتنی‌ترین تیم‌های تاریخ فوتبال ایران است.

او در مورد خاطره جالبش از دیدار ایران و استرالیا اظهار کرد: در پایان نیمه اول زمانیکه قصد ورود به رختکن را داشتیم هری کیول برای تخریب روحی به من گفت: نتیجه بازی اهمیتی ندارد. شما برای چهار سال دیگر تلاش کنید چراکه این دیدار به پایان رسیده است و من هم لبخندی از روی خشم به مهاجم استرالیا تحویل دادم. هر چند در پایان بازی ایران توانست به جام جهانی صعود کند، اما جوابی به رفتار و حرف‌های کیول ندادم. با وجود اینکه در جریان بازی محکم بازی کردم، اما احترام حریف را حفظ می‌کردم.

پیروانی تصریح کرد: به قول خداداد عزیزی کار خدا بود که نتیجه به سود ما تغییر یافت. میلیون‌ها ایرانی چشم انتظار صعود تیم ملی به جام جهانی بودند و  ما را دعا می‌کردند. بزرگ و کوچک، تمام مردم با همه وجود به دنبال صعود تیم ملی بودند و در نهایت عشق بازیکنان به هم و همدلی آنها یک معجزه را رقم زد. یادم نمی‌رود ظهر بازی ایران و استرالیا در اردو درگیری پیش آمد، اما عصر همان بازی تمام بازیکنان برای صعود تیم ملی هم قسم شده بودند.  

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: فشار زیادی روی بازیکنان ایران در آن زمان وجود داشت. یادم می‌آید زمانیکه در بازی رفت ایران و استرالیا می‌خواستیم برای گرم کردن وارد زمین شویم تولیدی پیراهن‌های تیم ملی پیراهنمان را به بازیکنان تحویل نداده بود. در حالیکه پیراهن تیم ملی برای شماره خوردن به تولیدی رفته بود در فاصله یک ساعت تا شروع بازی به ما تحویل نداده بودند، اما پس از اینکه گرم کردیم پیراهن هایمان را تحویل گرفتیم. در کل فشار زیادی را در بازی با استرالیا تحمل کردیم.

پیروانی درباره پاره شدن تور دروازه تیم ملی ایران پس از به ثمر رسیدن گل مارک ویدوکا از سوی پیتر هور، تماشاگر دیوانه استرالیایی گفت: خ آن هوادار  با پاره کردن تور دروزاه در جریان بازی وقفه انداخت و تا حدی فشار را از روی ما برداشت. پیتر هور سهم زیادی در صعود تیم ملی به جام جهانی داشت و زمانیکه قصد سفر به فرانسه را برای حضور در جام جهانی داشتیم باید یک بلیت هم برای این هوادار استرالیایی می‌گرفتیم و او را هم با خودمان می‌بردیم.

انتهای پیام/

اظهارات افشین پیروانی درباره دیدار ایران و استرالیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار