رئیس نهاد اهدای خون محصلین افغان گفت: در سال جاری از دانشگاه‌های مختلف کشور، بیش از ۱۸۰ هزارسی‌سی خون، جمع‌آوری کردیم.

جمع آوری ۱۸۰ هزار سی سی خون از دانشجویان افغانستان در سال جاریبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نهاد فرهنگی «اهدای خون محصلین افغان»، روند جمع‌آوری خون دانشجویان را امروز (سه شنبه ۷ قوس) از دانشگاه ابوریحان در کابل آغاز کرد.

مسئولین این نهاد می‌گویند که ما این خون‌ها را به منظور کمک به نیازمندان خون و نیروهای امنیتی، از تمام دانشگاه‌های دولتی و خصوصی، جمع‌آوری می‌کنیم.

شیرالله خادم، رئیس نهاد اهدای خون محصلین افغان گفت: در سال جاری از دانشگاه‌های مختلف کشور، بیش از ۱۸۰ هزارسی‌سی خون، جمع‌آوری کردیم.

خادم افزود: بانک‌های خون مرکزی، ملی، شفاخانه شهید سردارمحمد داود خان و شفاخانه پولیس در این زمینه، با ما همکاری دارند.

شیرالله خادم تصریح کرد: ما در این زمینه، آگاهی‌دهی می‌کنیم تا فرهنگ والای انسانی اهدای خون در جامعه ما نهادینه شود.

وی به این باور است که نهادینه‌شدن این فرهنگ، می‌تواند از یک‌سو دست نیازمندان را بگیرد و از سویی جوانان نیز از صحت‌مندی خود، آگاهی پیدا کنند.

رئیس نهاد اهدای خون محصلین افغان، می‌گوید که خون‌های جمع‌آوری‌شده دانشجویان، شش بار معاینه شده و نتایج آن مبنی برداشتن و نداشتن کدام مریضی، در اختیار اهداکننده خون قرار می‌گیرد.

داکترضیا صافی، رئیس بانک خون سردارمحمدداود خان، گفت: «اهدای خون، مقاومت بدن انسان را به اندازه‌یی بالا می‌برد که امراض ساری نمی‌توانند به بدن، سرایت کنند.»

صافی افزود: کاهش بیماری‌های قلبی عروقی، سکته قلبی و مغزی، کاهش اضطراب، افزایش احساس پویایی، فعال‌شدن مراکز خون بدن و انجام آزمایشات ایمنی، از فواید اهدای خون می‌باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.