بنیان تفکر تکفیری گروهک داعش +تصاویر و مستندات

پس از نابودی گروهک تکفیری_تروریستی داعش حال باید مراقب تفکر سلفی و تکفیری این گروه بود.

+فیلم و مستندات

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داعش در قرن 21 همان راهی را رفت که خوارج در زمان حضرت امی المومنین(ع) رفتند. همانطور که خط فکری خوارج پس از جنگ نهروان پایان نیافت داعش نیز پس از نابودی در عراق و سوریه پایان نخواهد یافت؛ چرا که منبع و منشا این تفکر تکفیری از جایی دیگر آب می خورد و  تفکر افراطی آنها، چیزی نیست که دست از سر اسلام بردارد.

داعش شباهت زیادی به فرقه وهابیت دارد به همین دلیل شاید با دنبال کردن بنیان‌های این فرقه بتوانیم تا حدی بنیان‌های فکری داعش را بشناسیم. این بار نیز پای استعمار پیر در کار است. انگلیسی‌ها به دلایلی که مستر همفر (جاسوس انگلیس در ممالک اسلامی) در کتاب خاطراتش ذکر می کند در میان کشورهای مستعمره توجه ویژه ای به کشور های اسلامی می کنند چرا که کشورهای مسلمان در صورت وحدت به دلیل تفکرات ضداستعماری و دینی خطر قابل توجهی برای منافع انگلستان دارند.

همفر در این کتاب  محمد بن عبدالوهاب را این‌گونه معرفی می کند:

"او در لباس طلاب علوم دینی و نامش محمد بن عبدالوهاب بود. جوانی جاه طلب، بلندپرواز و بی نهایت عصبی‌مزاج. شیخ احمد به مذاهب اربعه چندان پایبند نبود و می گفت آنچه خدا در قرآن فرموده ما را کفایت می کند."

 او در ادامه می گوید: پس از مدتی آشنایی و مراوده با محمد بن عبدالوهاب به این نتیجه رسیدم که او می تواند فرد شایسته ای برای اجرای مقاصد بریتانیا در منطقه باشد.

همفر در این کتاب از برنامه ریزی بریتانیا برای تشکیل وهابیت پرده برمی دارد و ماموریت های این فرقه را طبق گفتار مقام ارشدش در بریتانیا این گونه تبیین می کند:

1-تکفیر همگی مسلمانانی که به مذهب او نپیوندند، و روا دانستن کشتار و غارت و تجاوز به نوامیس ایشان؛ اجازه فروش مخالفانی که اسیر می شوند، به عنوان برده و کنیز در بازارهای برده فروشان. 

2-در صورت امکان، انهدام بنای کعبه به بهانه محو آثار بت پرستی، ممانعت مسلمین از انجام فریضه حج و تحریک قبایل عرب به غارت اموال حاجیان و کشتن ایشان.

3-تشویق قبایل عرب به یاغیگری و سرپیچی از دستورات خلیفه (امپراطور عثمانی)

4-ویران ساختن مقبره ها و زیارتگاه های مسلمین در مکه، مدینه و شهرهای دیگر، به بهانه مبارزه با رسوم و عادات بت پرستی و شرک به خدا، و به عنوان جلوگیری از اهانت به شخصیت محمد (ص) و جانشینان او و به طور کلی برگزیدگان و علمای اسلام، تا آن جا که میسر است.

+فیلم و مستندات

5-گسترش ناامنی، فتنه و آشوب،هرج و مرج در بلاد اسلامی تا آنجا که ممکن است.

6-چاپ و انتشار قرآن جدیدی با کم و زیاد کردن آیات و سوره ها بر مبنای احادیث و اخباری که دلالت بر افزایش و کمبود قرآن موجود می کند.

همانطور که مشخص است تعداد زیادی از ماموریت وهابیت و داعش یکسان است. شاید اگر این ماموریت ها قبل از تشکیل داعش خوانده می شد برای عده ای عجیب به نظر می آمد اما حالا و با دیدن جنایت های بی حد و حصر داعش در تکفیر ادیان و مذاهب مختلف، برده فروشی و فروش زنان در شهرهای تحت حکومت، ویران کردن گسترده بقاع متبرکه و آثار تاریخی، جسارت به صحابه پیامبر و وحشی‌گری بی حد و حصر دلایلی بر این مدعاست.

فیلم زیر تخریب یکی از مساجد شیعیان را نشان می‌دهد:

 
تصویر زیر عکسی از بقاع متبرک بقیع قبل از تخریب است. 
 
+فیلم و مستندات
 

تفکر گروهک تکفیری تروریستی داعش شباهت زیادی به تفکر وهابیت دارد که برخی از این شباهت ها را ذکر می کنیم.

جمود فکری

این گروه اعتقادی به اجتهاد ندارند و فقط بر متونی که به دست ما رسیده است تمرکز می کنند حال آن که هر انسان عاقلی متوجه می شود که دین بدون اجتهاد به جمود فکری می انجامد. چرا که مقتضیات زمان تغییر می کند و به فراخور آن نیازهای جدید به وجود می آید. اجتهاد یکی از بخش های تشیع است و شاید یکی از دلایلی باشد که تکفیری ها شیعیان را به شدت دشمن خود می پندارند.

تخریب بقاع متبرکه و اماکن تاریخی

داعش به مانند وهابیت بقاع متبرکه را تخریب می کند و از ویران کردن مساجد و مقبره صحابی پیامبر نیز باکی ندارد همانند کاری که با مقبره حجر بن عدی انجام داد. داعش از وهابیت نیز افراطی تر است و حتی برای تخریب مدفن النبی و کعبه نیز برنامه داشت.

+فیلم و مستندات

تکفیر دیگر مذاهب

داعش نیز به مانند وهابیت مذاهب دیگر را تکفیر می کند و از کشتن مسلمانان، مسیحیان و حتی ایزدی‌ها ابایی ندارد. این گروهک سلفی فرزند نامشروع وهابیت است.

فروش دختران و زنان 

داعش در بازارهای خود دختران و زنان را به فروش می رساند همان نسخه ای که استعمار برای وهابیت نیز پیچیده بود. 

+فیلم و مستندات

ام‌القرای وهابیت عربستان سعودی است. البته هم پیمانی آل سعود و وهابیت مربوط به سال ها قبل و در زمان محمد بن عبدالوهاب است. این کشور با سرمایه گذاری زیاد در گسترش این تفکر سعی در آتش افروزی در منطقه دارد که داعش یکی از شاخه های این تفکر است و گروه های تکفیری دیگر مانند جبهه النصره و طالبان نیز در بستر این تفکر شکل گرفته اند. عربستان برای تعلیم این تفکرات به کودکان با هزینه هنگفت اقدام به تاسیس مدرسه در کشورهای مختلف  می کند.  

سوالی که از وهابیون خشک مغز پرسیده می شود این است که چگونه یک مذهب می تواند حق باشد در حالی که بیش از 1000 سال پس از شهادت پیامبر به وجود آمده است؟

در این عکس تصویری از ارتباط نزدیک آل سعود با محمد بن عبدالوهاب موسس وهابیت را مشاهده می کنید.که محمد بن عبد الوهاب در کنار موسس آل سعود در عربستان قرار گرفته است.

+فیلم و مستندات

عربستان سعودی طی سال های گذشته هزینه زیادی برای پشتیبانی فکری، تسلیحاتی و مالی گروهک‌های تروریستی کرده است. عربستان بزرگترین حامی تروریست در جهان است و دلارهای نفتی این کشور نمی تواند مدت زمان زیادی بر این حقیقت سرپوش بگذارد.

انتهای پیام/

نقش وهابیت در تشکیل داعش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۲۰:۲۷ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
سلام
با گردشی کوتاه توی فضای مجازی متوجه شدم که بر سر اینکه این خاطرات جعلی هست یا نه خیلی اختلاف هست! البته تعجبی هم نداره.. چون اگه واقعی باشه یه رسوایی بزرگ برای انگلیس و وهابیت هستش
عده ای میگن جعلیه چون با اهدافشون در تضاده و اون عده ای هم که میگن جعلی نیست موافق اهداف و نظراتشونه!!
میخواستم از شما که دستی در کار دارید و توی زمینه جمع آوری اطلاعات خبره هستید صحت و واقعی بودن یا احتمال جعلی بودن این خاطرات رو برای من بیان کنید.
با تشکر
Germany
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
اولین گزینه نابودی حکومت وهابی سعودی باید باشه
بعد میشه عرب ها رو با ایران متحد کرد