تالیف کتاب مقدمه‌ای بر ان آر آی در دانشگاه آزاد اسلامی نی‌ریز

کتاب مقدمه‌ای بر ان آر آی در دانشگاه آزاد اسلامی نی‌ریز تالیف شد.

تالیف کتاب مقدمه‌ای بر ان آر آی در دانشگاه آزاد اسلامی نی‌ریزبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شعبانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی نی ریز گفت: انسیه مهدوی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته شیمی آلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز با همکاری طاهره خصوصی و مجید احمدزاده از استادان و اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی در رشته شیمی موفق به ترجمه کتاب Essential NMR شد.

وی افزود: این کتاب نوشته برنارد بلومیچ است و مترجمان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نی‌ریز آن را با عنوان «مقدمه‌ای بر NMR برای دانشمندان و مهندسان» ترجمه کرده اند.

شعبانی ادامه داد: این کتاب ترجمه‌ای از فصل دوم کتاب «Essential NMR» به قلم برنارد بلومیچ، با مقدمه‌ای کوتاه به اصول پایه و اولیه NMR پرداخته شده است که با توجه به اهمیت اصول بنیادی NMR به ویژه در مواردی از جمله تجزیه دستگاهی، در ترجمه حاضر با زبانی روان و قابل درک به بیان مفاهیم بنیادی NMR پرداخته شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی نی ریز بیان کرد: NMR مخفف Nuclear magnetic Resonance به معنای تشدید مغناطیسی هسته‌ای یک پدیده فیزیکی براساس مکانیک کوانتومی است و علاقه‌مندان در این کتاب با موضوعاتی از جمله ویژگی‌های هسته‌های اتمی، پوشش مغناطیسی، جابه جایی شیمیایی، ویژگی‌های مغناطیسی هسته و اسپین‌های هسته و بسیاری مطالب خواندنی دیگر آشنا می‌شوند
انتهای پیام/ر

ترجمه کتاب مقدمه‌ای بر ان آر آی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار